گردشگری و توریسم

ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری با کیم دیدار نمی‌کند

سی‌ان‌ان دوشنبه شب در تارنمای خود به نقل از دو منبع آگاه نوشت که ترامپ به مشاورانش گفته قصد ندارد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند.

سران آمریکا و کره شمالی اولین بار ژوئن سال ۲۰۱۸ (خردادماه ۹۸) در سنگاپور دیدار کردند و بر سر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در ازای لغو تحریم‌های آمریکا علیه پیونگ یانگ به توافق رسیدند؛ توافقی که پس از گذشت نزدیک به دو سال هنوز به مراحله اجرا در نیامده است.

دومین دیدار ترامپ و کیم به نشست بی‌نتیجه آنها در هانوی ویتنام باز می‌گردد که نیمه‌کاره رها و موجب توقف مذاکرات نمایندگان هسته‌ای آمریکا و کره شمالی شد.

رییس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی یک بار دیگر هنگام بازدید ترامپ از کره جنوبی، در مرز دو کره با هم دیدار کردند که صرفا به گرفتن عکس یادگاری انجامید.

پس از توقف مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ، دو طرف بارها به تهدید و اظهار تمایل به گفت‌وگو پرداخته‌اند، اما نبود توافق پیرامون جزئیات خلع سلاح و رفع تحریم‌ها باعث شده که هیچ چشم‌اندازی برای مذاکرات قابل تصور نباشد.

کره شمالی که مدت‌ها بود آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کرده بود، پس از توقف مذاکرات بارها اقدام به آزمایش موشکی کرده، اما ترامپ برخلاف مشاورانش تلاش کرده این آزمایش‌ها را کوچک جلوه دهد.