گردشگری و توریسم

حافظان جزء ۳۰ قرآن کریم استان اردبیل تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین تجلیل از این حافظان و قرآن آموزان دانش‌آموز گفت: نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم با استقبال گرم دانش‌آموزان در استان مواجه شده و برای شرکت در این برنامه فرهنگی، ۶۱ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کردند.

احمد ناصری افزود: ۲ هزار و ۱۲۴ نفر از این دانش آموزان امتیاز لازم را کسب کرده و به عنوان حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم انتخاب شدند.

وی دانش‌آموزان تجلیل شونده در این برنامه را منتخبان حفظ جزء ۳۰ قرآن در استان دانست و ادامه‌داد: در تمام مراحل حفظ قرآن توسط دانش‌آموزان، اعضای خانواده آنها مشارکت داشتند و بدون همراهی و تشویق آنها این اقدام بزرگ میسر نبود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: با تاکید رهبر معظم انقلاب و بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ قرآنی، اهل بیت (ع) و نماز در مدارس مورد تاکید قرار گرفته و اقدامات خوبی در این عرصه در استان آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز در این آیین گفت: قرآن‌خوانی و حفظ قرآن در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان اثر دارد و نتیجه آن را در همه عرصه های زندگی اجتماعی و فردی می‌توان مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده بر آموزش قرآن کریم در سنین کودکی تاکید کرد و افزود: انس با کلام الهی و حفظ قرآن باید از سنین کودکی آغاز شود.

وی آموزش قرآن کریم به شکل منظم بویژه در سنین پایین با این گستردگی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل قرآن کریم را حاوی همه فضائل و آموزه‎های مورد تاکید در سایر ادیان الهی و تایید کننده اخلاق نیکوی مورد تاکید جوامع مختلف دانست.