گردشگری و توریسم

۱۰ کیلومتر چهارخطه خرم آباد

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این مراسم گفت: جاده خرم آباد – کوهدشت ۸۷ کیلومتر طول دارد که تا پیش از ۶۵ کیلومتر آن چهارخطه شده بود و امروز نیز ۱۰ کیلومتر از این مسیر با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان به صورت چهارخطه بهره برداری شد.

محمد کدخدا زاده افزود: بهسازی و آسفالت پل کشکان نیز  با ۱۸۴ متر در این مسیر قرار دارد و مابقی طرح حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان پل «چم‌دیوان» به طول ۱۶۰ متر با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان کلنگ زنی شده ادامه داد: بخش عمده‌ای از محور خرم‌آباد – پلدختر در سیل امسال از بین رفت که هم اکنون شرکت ساخت جاده جدیدی را به عنوان جایگزین در چهارقطعه در دست احداث دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون قطعه یک محور خرم‌آباد – پلدختر فعال؛‌ قطعه چهار در حال مناقصه است و قطعه سه نیز به زودی به مناقصه گذاشته می‌شود و پیش بینی شده در صورت تامین اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی این طرح طی سه تا چهار سال تکمیل شود.

کدخدازاده گفت: امسال بیش از ۵۰ میلیاردتومان از محل اعتبارات ملی برای شروع این پروژه تخصیص یافت و تاکنون قطعه اول هفت درصد پیشرفت داشته؛ پیمانکار قطعه چهار تا هفته آینده و پیمانکار ۲ قطعه دیگر نیز حداکثر تا اردیبهشت ماه نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: مطالعات دقیقی در خصوص محور خرم‌آباد-پلدختر انجام شده که شامل مسیر رودخانه، نقشه‌برداری رودخانه، پدافند غیرعامل و حتی مطالعات تحلیل ترانشه‌ها و تونل‌ها است.

با احداث جاده جدید خرم آباد – پلدختر طول این مسیر از ۹۵ به ۸۵ کیلومتر کاهش می یابد.