گردشگری و توریسم

بازگشایی راه‌های روستایی در دستور کار مسئولان آستارا

فرماندار آستارا روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری این شهرستان گفت: دستگاه های دولتی و غیردولتی ماشین آلات سنگین و کمک دار خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دهند، تا به سرعت به بازگشایی راه های روستایی و تثبیت تردد در راه های اصلی و فرعی اقدام شود.

حسن رستم زاد افزود: سهل انگاری در انجام وظیفه از هیچ مسئولی پذیرفته نیست و پیمانکاران بخش خصصی نیز مطابق قانون، در شرایط بحرانی امکانات خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند.

وی ممنوعیت تردد کامیون ها و خودروهای سنگین در گردنه حیران، جلوگیری از قطع شدن آب، برق، گاز و تلفن مشترکات شهری و روستایی، سوخت رسانی مستمر به روستاها، آماده باش مراکز درمانی و فعالیت طبق برنامه نانوایی ها را خواستار شد.

او ادامه داد: مرخصی مسئولان دستگاه های اداری تا پایان برف لغو است و همه مسئولان و مدیران باید در دسترس باشند و فعالیت میدانی آنها برای خدمت به مردم ارزیابی می شود.

رمضان دانش رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا نیز از الزامی بودن زنجیر چرخ در گذر از گردنه حیران، ادامه برفروبی و نمک پاشی جاده ها و نیاز به چند دستگاه لودر و برفروب برای بازگشایی راه های روستایی خبر داد.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز از اعلام عمومی به نانواها برای تامین به موقع سهمیه آرد و پخت طبق برنامه نان در این شهرستان خبر داد.

وی ادامه داد: راه شهرک صنعتی نیز به علت برف مسدود شده است و باید برای تداوم فعالیت های اقتصادی واحدهای فعال در آن، برفروبی و باز شود.

فردین فرتوت نیا رئیس اداره هواشناسی آستارا نیز با اشاره به صحت پیش بینی ها در خصوص وضعیت جوی شهرستان، از ادامه بارش برف از عصر و شامگاه امروز دوشنبه خبر داد.

ایستگاه هواشناسی آستارا وضعیت جوی را بارش برف، دمای هوا را یک درجه زیر صفر و میزان بارش در شبانه روز گذشته را ۲۲.۸ میلیمتر اعلام و برای فردا آسمانی ابری، مه آلود با بارش باران خبر داد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.