گردشگری و توریسم

سه نیروی ارتش لبنان در شرق این کشور کشته شدند

ارتش لبنان یکشنبه شب در بیانیه ای که در بیروت منتشر شد، با تایید این خبر، اعلام کرد: افراد مسلح در مسیر یک گشتی ارتش در منطقه یاد شده کمین کردند و با تیراندازی به سمت این گشتی سه ارتشی را به شهادت رسانده و چند تن از آنان را زخمی کردند.

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در بیانیه ای این اقدام را جنایت کارانه توصیف و تاکید کرد: قاتلان ثبات و امنیت لبنان را هدف قرار داده اند؛ ثبات و امنیتی که ارتش نقش اول در ایجاد و حفظ آن داشته و دارد.

وی تاکید کرد: ارتش، ضامن امنیت لبنان و حمله به نیروهای آن حمله به همه شهروندان این کشور است.

نخست وزیر لبنان با محکوم کردن این جنایت، تسریع در شناسایی و بازداشت قاتلان و پشتیبانان آن ها را خواستار شد.

«زینت عکر» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان هم در بیانیه ای در بیروت خواستار رویارویی مجدانه همه شهروندان با برهم زنندگان امنیت عمومی کشورش شد.

وی تاکید کرد: با کمک یکدیگر باید حاکمیت قانون را در لبنان برقرار کنیم.

«احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان گفت: مطابق همه معیارهای اخلاقی و قانونی، کشتن سه ارتشی یک عمل جنایت کارانه است.

وی از مدیریت اطلاعات ارتش و دادگستری لبنان خواست مجرمان را شناسایی و مجازات کنند.

جریان المستقبل به رهبری “سعد حریری” نخست وزیر پیشین لبنان هم با محکوم کردن حمله به نیروهای ارتش، تاکید کرد: مواجهه با افراد و گروه هایی که سلاح غیرقانونی ندارند، ضرورت دارد.

احزاب، گروه ها، مقام ها و شخصیت های سیاسی، رسانه ای، فکری و فرهنگی لبنان با صدور بیانیه و نیز پیام در صفحه توییتر خود، اقدام به کشتن سه نیروی ارتش این کشور را محکوم کردند.

هنوز هیچ فرد و گروهی مسوولیت این اقدام را که نزدیک مرز سوریه با لبنان اتفاق افتاد، برعهده نگرفته است.

شعار محوری ارتش لبنان «شرافت – فداکاری – وفاداری» است و مثلث «ارتش – ملت – مقاومت» نزد دولت و مردم این کشور جایگاه والایی دارد.