گردشگری و توریسم

استاندار: بانک‌های عامل با پرداخت وام از صنعت یزد حمایت کنند

 محمدعلی طالبی، عصر یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به مناسبت دهه فجر و با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد افزود: در مرحله معرفی واحدها به بانک تا دریافت تسهیلات خلأهای وجود دارد. 

وی اظهارداشت :لازم است این فرآیند توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رصد و روند کارها از زمان معرفی به بانک تا دریافت تسهیلات بررسی و گزارش آن به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه شود.

طالبی گفت: بانک‌ها حتما ظرف ۲ هفته آینده وضعیت تبصره ۱۸ استان را مورد پیگیری قرار دهند و متقاضیانی را که مراجعه نکرده اند به دبیرخانه کارگروه معرفی کنند.

طالبی همچنین از رییسان بانک های استان خواست که با جدیت بیشتری با صنایع همراهی کنند و اهتمام جدی تری برای پرداخت تسهیلات داشته باشند و آن را به زیرمجموعه های خود در شهرستان ها اعلام کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه سفر رییس جمهوری ۵۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق اقتصادی استان در نظر گرفته شد، امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر عملیاتی شود.

زرندی معاون وزارت صنعت برای بازدید و افتتاح چند طرح تولیدی و صنعتی روز یکشنبه به یزد سفر کرد و مشکل تعدادی از واحدها را نیز مورد بررسی قرار داد.