اخبار گردشگری

نشان اصالت یونسکو بر پیشانی 40 صنایع دستی سمنان

سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از فعاللیت 81 اقامتگاه بوم گردی در این استان خبر داد و گفت: بوم گردی ها با استقبال خوب گردشگران روبرو بودند.

مهدی جمال در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان اظهار کرد: بخش اعظم این بومگردی ها در چند سال اخیر و در دولت تدبیر و امید راه اندازی شدند.

وی با اشاره به وجود زیرساخت های گردشگری در این استان افزود: در آینده نزدیک عملیات ساخت هتل ۵ ستاره کوه نور در شهرستان مهدیشهر در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان وضعیت صنعت گردشگری در این استان را رو به جلو خواند و گفت: در سال ۹۸ افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان سمنان بازدید کردند که این آمار به نسبت سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

جمال با اشاره به سهم این صنعت از بازار اشتغال در استان به اشتغال ایجاد شده در تاسیسات گردشگری پرداخت و خاطرنشان کرد: ۲۶۰ تاسیسات گردشگری در استان سمنان فعال است که یک هزار و ۳۷ نفر در این بخش اشتغال دارند.

وی یادآوری کرد: ۲ هزار و ۳۷۵ تخت گردشگری در هتل ها و… استان سمنان وجود دارد که بیشتر این تختخواب و هتل ها در دولت تدبیر و امید در استان به بهره برداری رسید.

جمال با بیان اینکه میزان اعتبارهای زیرساختی در بخش گردشگری در دولت تدبیر و امید افزایش چشمگیری داشته است اضافه کرد: طی سال اخیر مجوزهای خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش در استان اعطا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه همکاری دولت و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان سمنان چشمگیر و قابل توجه است افزود: در حال حاضر چهار فروشگاه صنایع دستی در استان سمنان فعال است .

وی به ظرفیت بالای صنایع دستی استان سمنان اشاره و تصریح کرد: ۴۰ قلم از صنایع دستی استان دارای نشان جهانی یونسکو هستند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.