گردشگری و توریسم

مجتمع مسکونی ۱۰۴واحدی بوموسی به بهره‌برداری رسید

فرماندار بوموسی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از این طرحها،گفت: مرحله نخست این مجتمع شامل ۵۲ واحد و بوستان داخلی مجتمع با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

رضا پور بابایی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: مرحله دوم این مجتمع شامل ۱۸ واحد نیز با پیشرفت ۳۰درصدی تا هفته دولت سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی میزان اعتبار طرح توسعه ارتباطات رادیویی را نیز ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کردو بیان داشت: امروز هم‌چنین با حضور استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان بوستان بانوان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال و خیابان ورزش این جزیره نیز با ۸ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

طرح توسعه ارتباطات رادیویی، عملیات احداث ساختمان ماکروویو شرکت ارتباطات زیرساخت بوموسی، بهره‌برداری از طرح توسعه شبکه توزیع آب ۳ جزیره(بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک) با اعتبار ۱۱۲ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی بود که روز یک‌شنبه در نهمین روز از دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

در مجموع روز یک‎شنبه و در نهمین روز از دهه فجر ١٣ طرح عمرانی، آموزشی و رفاهی با اعتباری افزون بر ٣٨١ میلیارد ریال در جزیره بوموسی به بهره‌برداری رسید.

شهرستان بوموسی شامل جزیره های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

این جزیره به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور بوده و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آبهای خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.