گردشگری و توریسم

۲۰۰ همیار طبیعت در حفظ منابع طبیعی سبزوار کمک می‌کنند

عباسعلی کیانی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی و خدادادی نیازمند مشارکت آحاد جامعه است و همیاران طبیعت به صورت داوطلبانه، سازمان جنگل‌ها و مراتع را در این امر خطیر یاری می‌دهند.
وی ادامه داد: ارتقای سطح دانش و مهارت‌های عمومی جامعه، ترویج و توسعه فرهنگ مشارکت مردم در حفاظت، احیا و توسعه پایدار منابع طبیعی برخی از اهداف مشارکت همیاران طبیعت است.
وی با بیان اینکه همیاران طبیعت در سه گروه دانش‌آموزی، مروج و محافظ قرار دارند گفت: تمام اقشار جامعه به خصوص مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی که تمایل به همکاری در کنترل عوامل تخریب و احیای منابع طبیعی دارند می‌توانند در گروه همیار طبیعت محافظ کمک کنند.
رییس اداره منابع طبیعی سبزوار افزود: با آغاز فراخوان طرح همیاران طبیعت طی یک ماه گذشته تاکنون حدود ۲۰۰ نفر از علاقه‌مندان این شهرستان در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و این ثبت نام همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت به صورت شبانه روزی فعال است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه منابع طبیعی از طریق این سامانه اطلاع رسانی کنند.
شهرستان سبزوار  ۸۰۰ هزار هکتار عرصه و منابع طبیعی دارد که برای ۷۵۰ هزار هکتار آن سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.