گردشگری و توریسم

بهره برداری از ۱۹پروژه در شهرستان صومعه سرا

فرماندار شهرستان صومعه سرا در آیین افتتاح پروژه پرورش ماهیان سرد آبی در روستای جاده کنار گفت :تولید بیش از ۹ هزار تن ماهی گرم آبی و سرد آبی در این شهرستان نشان از پتانسیل و استعداد لازم در زمینه سرمایه گذار در امور شیلاتی را دارد .
سیدجلال سیدمحمدی با اشاره به اینکه دومین تولید کننده ماهی در گیلان هستیم افزود: امروز جوانی در این روستا با سرمایه گذاری قدم در زمینه ایجاد شغل و تولید برداشته وسالانه با ۱۰۰میلیون تومان در آمد برای ۶نفر بطور مستقیم وغیر مستقیم اشتغال ایجادکرده است .
وی افزود: برای اجرای این طرح ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که ۱۶۰میلیون تومان سهم آورده و ۹۰میلیون تومان آن تسهیلات بوده است .
سیدمحمدی در ادامه در افتتاح همزمان دو پروژه بنیاد مسکن در روستای پاتاون گفت : برای افتتاح ۶هزار و ۵۰۰ مترمربع آسفالت روستایی و احداث یک دهنه پل در روستای پردسر در مجموع ۶۷۰میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .

فرماندار صومعه سرا در ادامه افزود: احداث ۵ پل در روستاهای مهویزان میانبر کوده تنیان و سه سار و آسفالت چند روستا با اعتباری افزون بر ۸ میلیارد تومان در دست اجرا است .
فرمانده سپاه شهرستان صومعه سرا هم در افتتاح همزمان ۱۰ واحد مسکونی در روستای محمود کیان گفت: برای افتتاح این واحد ها از ۵۰ تا ۶۰متری افزون بر ۶۵۰میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .
سرهنگ سید حسن حسینی اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال سه طرح اقتصاد مقاومتی شامل یک واحد تولید مرغ بومی ۱هزار قطعه در روستای مهویزان گوراب زرمیخ ، پرورش زالو در روستای گوراب تولم  و بسته بندی محصولات و شیرینی هاو سبزی های محلی روستای چوکور با ۲۷۰میلیون تومان اعتبار افتتاح شده است .
وی افزود: افتتاح سه پایگاه بسیج مقاومت با ۱۷۰میلیون تومان اعتبار از دیگر برنامه های افتتاح سپاه شهرستان صومعه سرا است.

دیدار با خانواده شهید فدایی و بازدید از ساخت مسجد روستای پشت مخ از دیگربرنامه های امروز مسوولین شهرستان صومعه سرا بود.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.