گردشگری و توریسم

۲۳ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان چرام افتتاح و کلنگ زنی شد

حسین کلانتری میزان اعتبار هزینه شده  یا پیش بینی شده برای این تعداد طرح اقتصادی و عمرانی در شهرستان چرام در دهه فجر امسال را افزون بر ۲۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ طرح عمرانی و پنج طرح اقتصادی است، گفت: از مجموع طرح های عمرانی ۱۲ طرح افتتاح و ۶ مورد نیز کلنگ زنی شد.

کلانتری یاداور شد: برای ۱۸ طرح عمرانی ۱۹۰ میلیارد ریال و برای طرح های اقتصادی نیز ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه و یا پیش بینی شده است.

وی طرح توریستی بوم‌گردی سرفاریاب، مجتمع تولید مرکز اصلاح نژاد دام چرام، تکثیر ملکه ،کندو سازی زنبورعسل روستای تمبی و ساختمان مجتمع ادارات شهرستان چرام را از مهمترین طرح های افتتاحی و کلنگ زنی اعم از عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال در این شهرستان عنوان کرد.

کلانتری در بدو ورود به چرام بهمراه جمعی از مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی با حضور در گلزار شهدای چرام با غبار روبی و نثار گل و قرائت فاتحه از مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در این آیین کلانتری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و مقام شامخ شهدا اظهار کرد: فداکاری و جانفشنی شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس باعث تداوم ، عزت و سرافرازی ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی شده است.

 بازدید استاندار کهگیلویه وبویراحمد از کارخانه هیدارته چرام

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی دهه فجر امسال در چرام از کارخانه تولیدی و صنعتی هیدراته این شهرستان بازدید و خواستار تسریع و شتاب بخشی در اجرای این طرح مهم اقتصادی شد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود ۴۵ درصد عنوان کرد و گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت چهار هکتار و در راستای مکمل کارخانه بزرگ فسفات چرام در حال اجراست.

وی تصریح کرد که با افتتاح این طرح برای بیش از ۱۲۰ نفر از جوانان جویای کار این منطقه فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

طرح کارخانه آهک هیدارته با ظرفیت تولیدی افزون بر ۳۰ هزار تن در سال در شهرستان چرام در حال اجراست.