گردشگری و توریسم

بزرگنمایی تهدیدات موهوم ابزار دشمن علیه ایران است

به گزارش روز جمعه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در آستانه ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی در مراسم یادبود شهید جاوید الاثر سرلشکر خلبان محمد رضا آذرفر در فرهنگستان هنر تهران با تشریح ابعاد توطئه های متعددی که از سوی آمریکا علیه ایران در جریان است، افزود: جنگ هیبریدی آمریکا علیه ایران که با هدف تسلیم‌سازی و فروپاشی دنبال می‌شود با دانش، علم، مسئولیت‌پذیری، هوشیاری، آمادگی و انسجام ملی محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه جنگ ادراکی به عنوان یکی از ابعاد جنگ هیبریدی در صدد القاء این پیام است که آنگونه فکر و رفتار کن که من دیکته می کنم، یادآور شد: کوچک و نادیده گرفتن واقعیت، قلب آن، بزرگنمایی تهدیدات موهوم و جا اندازی آن به عنوان واقعیت از دیگر شگردهای جنگ ادراکی هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ورود به هر میدانی نیازمند شناخت کامل از محیط و مجهز بودن به ابزار آن میدان است و ورود به بستر اصلی جنگ ادراکی بدون آمادگی منجر به خسارتهای جبران‌ناپذیر می‌شود.

شمخانی ادامه داد: فضای مجازی و رسانه که عناصر واسط بین پدیده و مخاطب است، میدان نبرد قتل‌عام کنونی و ابزار به تسلیم کشاندن ملت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: صدام و حامیانش با تصور عدم آمادگی نیروهای مسلح کشور و برای فروپاشی ایران، جنگ را تحمیل کردند و ملت ایران و نیروهای مسلح با انسجام و رهبری امام اثبات کردند که عاقبت متوهمین شکست و مرگ است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ملت ایران با تاسی به تدابیر رهبر معظم انقلاب و راه و منش شهیدان، جنگ هیبریدی و شاخه ادراکی آن را به شکست خواهد کشاند و بدون شک مثلث عبری، عربی، غربی در این کارزار نیز مثل گذشته، مجددا شکست خواهند خورد.

شمخانی همچنین گفت: همه ما وظیفه داریم چون شهید آذرفرها که متناسب با جنگ تحمیلی هشت ساله لباس رزم بر تن کردند با اندیشه و ابزار متناسب، به مقابله با جنگ هیبریدی دشمن برخیزیم.

وی تصریح کرد: با بهره‌گیری از پشتوانه‌های تمدنی، دینی و انقلابی و فعال‌سازی ظرفیت‌های عمیق و نهفته خویش قادر خواهیم بود بر تهدیدات نوین نیز غلبه کنیم و مسیر پیشرفت و تعالی نظام اسلامی را با اقتدار ادامه دهیم.