گردشگری و توریسم

انصراف یک نامزد انتخابات خبرگان رهبری در خراسان شمالی

غلامرضا عوض زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج نامزد برای این انتخابات در استان تایید صلاحیت شده بودند که با  انصراف «منصور مظاهری کرونی» از ادامه حضور در این عرصه، اکنون شمار نامزدهای حاضر در صحنه رقابت به چهار نفر رسیده است.

رییس ستاد انتخابات بجنورد همچنین از تغییر حوزه یکی از داوطلبان تایید صلاحیت شده این حوزه انتخابیه از بجنورد به مشهد خبر داد  و گفت: صلاحیت ۳۵ تن از داوطلبان نامزدی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بجنورد تایید شده بود که با تغییر حوزه انتخابیه قاسم جعفری به حوزه ای در خارج استان، شمار داوطلبان تایید شده بجنورد به ۳۴ نفر رسیده است.

مهلت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز پنجشنبه (دیروز) آغاز شده است که به مدت ۱۵ روز ادامه دارد.

استان خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و از میان ۳۶ نفری که برای نامزدی در این انتخابات داوطلب شده بودند پس از گذراندن آزمون تخصصی و سنجش توان علمی، صلاحیت ۵ تن به تایید رسید که اکنون با انصراف مظاهری کرونی، رقابت انتخاباتی با حضور «سعید رجایی اربابی، یاسر سعادتی، غلامرضا فیاضی و علی محمدی» ادامه خواهد یافت.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفند ماه امسال برگزیده خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، در این استان ۸۶۳ هزار نفری، بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای دادن هستند.