گردشگری و توریسم

مشکل زمین‌های بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی رفع می‌شود

سید پرویز فتاح روز جمعه در جمع خبرنگاران در شهرستان درمیان با ابراز خرسندی از سفر به خراسان جنوبی با بیان اینکه فلسفه بنیاد برای مستضعفان و محرومان است افزود: بنا داریم از زمین‌های استان به نفع مردم آن استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: البته این موضوع نیاز به سازگار دارد زیرا بعضی از موارد حکم دادگاه داشته اما اگر از طریق هیات رییسه بنیاد و رهبر معظم انقلاب مجوز گرفته شود، مشکل حل خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه وقتی نفع مردم و توسعه استان باشد، رای مثبت خواهد بود گفت: مشکلات موجود در بحث اراضی کشاورزی، قنوات یا سایر زمین‌ها منعکس می‌شود و در اسرع وقت سعی می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: به خراسان جنوبی و مردم آن علاقه‌مند هستم و سعی کردم به وظیفه خود عمل کنم.

فتاح با بیان اینکه مشارکت بنیاد مستضعفان به صورت سنتی در قالب خدماتی از جمله خانه بهداشت و مدارس ادامه دارد، گفت: تلاش می‌کنیم که همه پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان برسد اما وارد رویکر جدید در استان شده و تصمیم داریم در شهرستان درمیان خیمه بزنیم البته به معنای آن نیست که جای دولت را بگیریم و هر چه لازم باشد برای توسعه شهرستان و استان انجام می‌دهیم.

وی در خصوص املاک بنیاد مستضعفان نیز افزود: هر جا می‌رویم املاک وسعت زیادی دارد و  این نوید را می‌دهیم که منافع ما در این استان منافع مردم است.

فتاح تاکید کرد: اگر در خراسان جنوبی فروش اموال داشته باشیم نباید وجه آن از استان خارج شود بلکه منابع حاصل از آن دوباره برای زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: برای فروش املاک مزایده برگزار کردیم با این تدبیر مسیر مزایده‌ها هموار خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان همچنین در خصوص وضعیت بناهای تاریخی در اختیار بنیاد مستضعفان گفت: اگر این املاک و اماکن تاریخی در اختیار سازمان میراث فرهنگی است و مایل هستند که تحویل بگیرند، مالکیت نمی‌دهیم ولی برای بازسازی بناهای ثبت ملی موظف هستیم حفظ کنیم و مشکلی وجود ندارد.

فتاح در پاسخ به سوالی که چرا مزایده‌های بنیاد مستضعفان باعث افزایش قیمت زمین می‌شود افزود: در همه ایران مزایده برگزار می‌شود باید دید آیا باعث افزایش قیمت شده؟ اینطوری نیست ولی سعی می‌کنیم مزایده‌ها در جایی اتفاق بیفتد که منافع عام‌المنفعه باشد.