گردشگری و توریسم

۱۱۶ میلیون دلار طی چهار سال در همدان سرمایه‌گذاری شد

ناصر محمودی روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای گف‌وگوی دولت و بخش خصوصی در همدان افزود: این میزان سرمایه گذاری خارجی یک هزار و ۵۵۴ فرصت شغلی در این استان ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان استقبال سرمایه گذاران خارجی مربوط به سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی بوده و تاکنون چندین نیروگاه هفت و هشت مگاواتی در استان بهره برداری و همدان به قطب نیروگاه های خورشیدی کشور تبدیل شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان اظهار داشت: توسعه استان شتابان رو به جلو بوده و در این راستا سند برنامه سه ساله همدان با توجه به ظرفیت های هر بخش و شهرستان تدوین شد.

محمودی با بیان اینکه همدان نرخ بیکاری پایینی دارد افزود: پاییز ۹۸ نرخ بیکاری در کشور ۱۰.۶ و در همدان ۸.۶ بود؛ همچنین نرخ مشارکت در پاییز امسال در کشور ۴۴.۳ درصد و در همدان ۴۷ درصد ثبت شده است.

وی ادامه داد: نرخ تورم در آذر ماه ۹۸ در کشور ۲۷.۸ درصد و استان همدان ۲۵.۶ درصد و در دی ماه سالجاری نرخ تورم در کشور ۲۶.۳ درصد و در همدان ۲۴ درصد اعلام شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان اظهار داشت: با کمک ستاد درآمد استان در ۲ سال گذشته ۶ هزار پرونده فرار مالیاتی تشکیل شده است و دستگاه نظارتی نیز این اداره کل را کمک و حمایت کرده اند. 

وی افزود: در ۹ ماهه سالجاری ۴۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۸۶ میلیون دلار صادر و ۲۷ میلیون دلار کالا نیز در این مدت وارداستان شده است. 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی همدان اضافه کرد: ستاد تسهیل با مدیریت استاندار همدان به صورت مستمر تشکیل شده و تاکنون ۶۳ جلسه با ۳۰۰ مصوبه در جهت رعایت حال تولید کننده داشته ایم. 

محمودی اظهار داشت: حجم معاملات در بورس در ۱۰ ماهه سال گذشته سه هزار ۲۰۰ واحد به ارزش یک هزار ۴۶۲ میلیارد ریال بود که ۱۰ ماهه امسال ۱۵ هزار و ۲۴۸ واحد افزایش داشته است.

وی درباره اموال تملیکی نیز گفت: مبلغ فروش به شرط صادرات استان در ۱۰ ماهه سالجاری ۳۸۳ میلیون تومان، مبلغ فروش مذاکره ای ۸۴۵ میلیون تومان و مبلق فروش املاک استان ۶ میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان ادامه داد: تعداد پرونده غیرمنقول تشکیل شده در استان ۱۲ فقره، میزان فروش اموال غیر منقول در همدان چهار میلیارد و ۹۱ میلیون تومان و تعداد پرونده های قاچاق تشکیل شده ۷۱۸ فقره بود.