گردشگری و توریسم

تعداد شهیدان و ایثارگران ادیان الهی گویای همراهی آنها با انقلاب اسلامی است

عباس رضایی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پیروان ادیان توحیدی در تالار فرشچیان اصفهان افزود: در دفاع مقدس، ۹۴ شهید، ۳۴۶ جانباز و ۱۰ آزاده مسیحی، ۱۱ شهید، ۴۰۷ جانباز و ۲ آزاده کلیمی، ۴۲ شهید، ۲۴۴ جانباز و یک آزاده زرتشتی و ۷۴ شهید مفقود الاثر، ۳۵ آزاده و ۱۰۵ جانباز ارمنی در کشور داشتیم.

وی با بیان این که از ۱۱ شهید اقلیت دینی در اصفهان، پنج نفر ارمنی هستند، اظهارداشت: این میزان از جانفشانی پیروان ادیان الهی در دفاع مقدس از خاک کشور، نشان‌دهنده دوستی آنهاست.

رضایی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، همه اندیشه‌های الهی و توحید و اصل دین را زنده کرد، خاطرنشان کرد: امروز اگر شاهد حرکت های متعددی در دنیا برای استقلال طلبی و آزادیخواهی هستیم به برکت انقلاب اسلامی است که چنین فرصتی را فراهم و این اندیشه‌های الهی را در بین مردم دنیا زنده کرد.

وی با بیان این که موضوع همبستگی همه ادیان الهی به برکت انقلاب اسلامی در دنیا بار دیگر مطرح شد و رشد یافت، اضافه کرد: در قانون اساسی کشورمان بر رعایت حقوق همه اقلیت‌های دینی بر مبنای زندگی مسالمت آمیز تاکید شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به خشونت موجود در کشورهای غربی درباره ادیان الهی، تصریح کرد: اما در ایران زندگی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان الهی برقرار و در قانون اساسی فعالیت‌های دینی، اقتصادی و اجتماعی همه ادیان توحیدی به رسمیت شناخته شده است.

رضایی با بیان این که ما شاهد مشارکت فعال همه ادیان الهی در تصمیم‌گیری‌ها در سطوح مختلف ملی، استانی و محلی هستیم، اضافه کرد: آنها در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده هستند.

وی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان هیچ مشکل و ناهماهنگی بین ادیان الهی با هم نداریم، گفت: حضور اقلیت های دینی در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز نشان دهنده همراهی ملت با دولت است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در این آیین گفت: ادیان باهمدیگر اختلاف ندارند بلکه ما انساها باهم اختلاف داریم در حالی که کتاب‌های آسمانی همه یک پیام دارند.

حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب افزود: پیامبر اسلام نگفت من دین جدیدی آوردم بلکه گفت من آموزه های اخلاق را تمام کردم.

وی با تاکید بر اینکه دین در نزد خدا به معنای تسلیم بودن است، اظهار داشت: اما چه خون هایی که به دلیل نفهمیدن این اصل در دنیا ریخته شد به عنوان مثال، هیتلر میلیون ها یهودی را به جرم یهودی بودن کشت.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه ما انسان ها را عزیز و محترم می دانیم و حتی قرآن می گوید به کفار هم اهانت نکنید، تاکید کرد: ما هر جا به انسانیت توهین شود، ایستاده ایم.

حجت الاسلام نواب خاطرنشان کرد: قرآن به ما دستور داد که به همه پیامبران و کتاب‌های قبل از اسلام ایمان بیاوریم زیرا دین در نزد خداوند واحد است و بین رسولان تفاوتی وجود ندارد.

وی با اشاره به جنگ‌های طولانی بین ادیان در سال های گذشته گفت: اکنون زمان آن رسیده است که بین ادیان الهی گفت و گو صورت بگیرد تا حول مشترکات دینی جمع شویم زیرا همه در ارزش‌های انسانی شریک هستند.

در این مراسم از خانواده شهیدان ارامنه تقدیر و بیانیه مشترک ادیان الهی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرائت شد.

آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پیروان ادیان توحیدی استان اصفهان و استادان حوزه دین چهارشنبه شب در تالار فرشچیان اصفهان برگزار و در پایان آن بیانیه مشترک پیروان ادیان الهی قرائت و در آن به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید شد.