گردشگری و توریسم

نفرات برتر حشنواره قهرمان کتاب و قصه‌گویی در دشتی انتخاب شدند

بخشدار شنبه و طسوج دشتی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره قهرمان کتاب شنبه گفت: قصه‌گویی برای کودکان، از قدیم مرسوم است و از سرگرمی‌های جذاب برای کودکان محسوب می‌شود.

رضا مقاتلی افزود: یکی از مهم ترین اثرات قصه‌گویی برای کودکان رشد هیجانی، عاطفی و سلامت روان آنهاست و یکی از مهم ترین عوامل موفقیت و پیشرفت آنها در زندگی آینده‌شان باشد.

وی ادامه داد: مهارت قصه گویی می‌تواند بیش از یک سرگرمی ساده باشد و برای تربیت کودکانمان به ما یاری برساند.

مقاتلی با اشاره به اهمیت مطالعه در کودکان بیان کرد: کودکان کتاب خوان باهوش تر از کسانی هستند که تمایلی به مطالعه ندارند و در دوران مدرسه نیز ایده پردازتر هستند و می‌توانند در نقش لیدر بچه‌های هم سن خود ظاهر شوند.

وی اضافه کرد: قدرت تشخیص بیشتر و مدیریت کردن کارهای روزمره از دیگر ویژگی‌های یک کودک کتاب خوان است و آنها مدیریت بهتری در امور زندگی فردی خود دارند و این دسته از کودکان در زندگی اجتماعی خود نیز موفق تر هستند.

در این مراسم محمدباقر فولادی، سینا فهیمی، نسترن خواجه، عاطفه گلابی، ملیکا ابراهیمی،  مبینا آلج،  محدثه صابرراد و زهرا درگویی به قصه گویی پرداختند.

دربخش قهرمان کتاب فاطمه جاسبی، ریحانه صفری و ریحانه صفدری در مقطع ابتدایی اول تا سوم شدند.

در مقطع تحصیلی متوسطه اول نیز محمد امین وجدار،  امیر عباس عقاب نشان، محمد مهدی یاقوتی مقام‌های اول تا سوم قهرمان کتاب را کسب کردند.

متوسطه دوم رقیه جاسمی،  فاطمه جمشیدی،  زهرا رجبی مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزارنفر جمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.