گردشگری و توریسم

یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی بانکی در بانک توسعه تعاون خوزستان تهاتر شد

به گزارش ایرنا جلیل کرمی سهشنبه  شب در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهارداشت: این بانک توانست سهم اختصاص داده شده مربوط به بدهیهای بانکی فعالان بخش خصوصی که از دولت نیز طلب‌کار هستند را از طریق اسناد خزانه ۱۰۰ درصد محقق کند.

وی همچنین به تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان آسیب دیده در جریان سیلاب امسال اشاره کرد و گفت: مبلغ ۵۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و ۱۵۰ میلیون ریال دیگر به منظور تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده  به هر کشاورز آسیب دیده خوزستانی پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خوزستان یادآور شد: تاکنون ۷۰ درصد از تعهدات این بانک در بخش پرونده های مربوط به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده که مبلغ آن ۲۲۰ میلیارد ریال است.

کرمی همچنین به برخی بدهی های بانکی فعالان اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: برابر ابلاغ اعتباری که صورت گرفت، بخشی از سود تسهیلات این بدهکاران را دولت پرداخت کرده است و علاوه بر این نیز خود بانک اقدام به بخشودگی جرایم کرده است.

وی یادآور شد: از محل این اعتبارات بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات به میزان ۳۴ میلیارد ریال تسویه شده و همچنان این فرآیند برای بدهکاران بانکی جهت استفاده از این امتیاز فراهم است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون یادآور شد: همچنین از محل بند “خ” ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه مبلغ ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات شامل ۳۱ فقره وام تسویه شد.

کرمی با بیان اینکه بدهکاران همچنان می توانند از فرصت بخشودگی جرایم استفاده کنند،  گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی بدهکار به ترتیب تا سقف پنج میلیارد ریال و همچنین ۲۰ میلیارد ریال می توانند برای استفاده از این امتیاز به شعب بانک توسعه تعاون مراجعه کنند.

بر اساس  بند “و” تبصره  پنج ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، اسناد تسویه خزانه نوع دوم نیز شامل اسناد تعهدی خاصی است که به منظور تسویه بدهی اشخاص متقاضی مشمول به بانک مرکزی یا بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی (از طریق تسویه بدهی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی) که تا پایان سال ۱۳۹۶ ایجاد شده است، با بدهی‌های قطعی دولت به اشخاص مذکور صادر می‌شود.