گردشگری و توریسم

مدرس چینی وزنه‌برداری: پیشرفت زنان منوط به دانش مربیان است

کارگاه‌های متدولوژی تمرین طی ۲ روز برای در حاشیه پنجمین دوره جام فجر در رشت با حضور مدرس چینی برای مربیان وزنه‌بردار برگزار شد.

«ژو جی هونگ» امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت: این کلاس در ۲ روز به مدت چهار ساعت برای مربیان زن ایرانی برگزار شد. این زنان خیلی علاقه‌مند به یادگیری وزنه‌برداری هستند. با توجه به نوپا بودن این عرصه در ایران مربیان  با انگیزه بالا، موضوعات آموزشی رو دنبال می‌کنند.

وی درباره سطح آموزش برای وزنه‌برداری زنان ایران گفت: برنامه طراحی تمرین را براساس نوپا بودن وزنه‌برداری زنان تنظیم کردیم. فیلم کوتاهی از حرکات یک ضرب و دوضرب را برای آنها به نمایش درآوردیم. ویدئوهای دیگر را هم به آنها نشان دادیم تا این موارد آموزشی را مرور کنند و با بازپخش این مطالب آموزشی، سطح و دانش خود را بالا ببرند.

این مدرس چینی خاطرنشان کرد: مربیان پیشتاز در کلاس تئوری و عملی شرکت کردند که بسیار مستعد بودند و سوالات زیادی را برای پیشرفت داشتند. امیدوارم در آینده توانایی این را داشته باشند که از لحاظ فنی، مربیان خوبی برای وزنه برداری زنان ایران لقب بگیرند. مربیان باید برای پیشرفت خود و ورزشکاران، همیشه دانش خود را به روز بکنند.

جی هونگ ادامه داد: وزنه‌بردار ملی چین بودم و قهرمانی‌های زیادی داشتم. چندین سال مربی تیم ملی زنان چین در مسابقات جهانی بودم و در ۲ المپیک با تیم ملی حضور داشتم و چند قهرمان جهان را هم تربیت کردم. در سال‌های اخیر نیز به عنوان مدرس در وزنه‌برداری زنان چین و سایر کشورها به پرورش مربی می‌پردازم.

رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر به عنوان یکی از مراحل گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۱۳ بهمن در شهر رشت آغاز شد و امروز (سه‌شنبه) به پایان می‌رسد.