گردشگری و توریسم

عربستان از رژیم صهیونیستی موشک می‌خرد

به گزارش نشریه «اسرائیل دیفنس»، شرکت رافائل که موشک‌های زمینی ضد زره «اسپایک» را تولید می کند در حال کسب مجوزهای لازم است تا از طریق شرکت های تابع خود به دولت سعودی این تسلیحات را بفروشد.

بر اساس این گزارش، روابط رو به گسترش عربستان و رژیم صهیونیستی می تواند به ورود تولیدات نظامی اسرائیلی به بازارهای سلاح کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کمک کند.

این گزارش می افزاید: با توجه به روابط ریاض و تل آویو، شرکت رافائل می تواند از طریق «یورو اسپایک»  شرکت‌ تابع خود یا شرکت هایی که این مجموعه در جزایر ویرجین آمریکا دارد، وارد بازار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شود.

به ادعای این نشریه، دریافت مجوز از دولت صهیونیستی برای امضای قرارداد با سعودی با موانعی رو به رو است؛ زیرا رژیم صهیونیستی تمایل ندارد که این سلاح در اختیار هیچکس غیر از ارتش خود باشد و روزی از همین سلاح‌ها علیه اش استفاده شود.

این نشریه اما نوشته است که با وجود نگرانی‌ها، رژیم صهیونیستی احتمالاً به شرکت رافائل مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی را بدهد؛ زیرا که عمر موشک‌های ضد زره «اسپایک» بیش از ده سال نیست و در این مدت به نظر نمی‌رسد درگیری نظامی میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی رخ دهد.

پیش از این نیز برخی رسانه ها گزارش داده بودند که عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی سلاح خریداری می کند و از طریق آذربایجان تسلیحات را به ریاض منتقل می کند.

روابط عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی در سال های اخیر افزایش یافته است.