گردشگری و توریسم

جلوه‌نمایی ۱۲ اثر هنرمندان آذربایجان‌شرقی در چهارمین جشنواره فجر

مرتضی آبدار روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره فجر صنایع‌دستی باهدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، اظهار کرد: این جشنواره در موزه ملی ایران برپا شده و فرصتی برای آشنایی علاقه‌مندان صنایع‌دستی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره بستری برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان است، افزود: برای بهره‌مندی از این فرصت ویژه ۱۲ اثر از ۷ هنرمند آذربایجان شرقی نیز به این جشنواره ارسال شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی ارسال‌شده از رشته‌های ورنی، سفال و سرامیک، زیورآلات نقره‌کاری، نگارگری، چاپ باتیک است، اضافه کرد: این آثار، از بین آثاری که در سال جاری نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی را کسب کرده بودند، انتخاب شدند.

آبدار گفت: خسرو شیری در رشته ورنی با ۵ اثر، نسترن خسروی در رشته سفال و سرامیک با اثر کاسه و بشقاب، سامره حبیبی و شیوا سیدی در رشته زیورآلات سنتی با آثار گوشواره نقره ملیله‌کاری و مدال نقره، علی نوری زاده در چاپ باتیک، در جشنواره فجر صنایع‌دستی شرکت کردند و تابلو فرش نقش برجسته آقای یاشار ملفوظی و نگارگری، تابلو مینیاتور رحیم عظیمی، نیز از جمله آثار در حال نمایش در این جشنواره هستند.

 چهارمین جشنواره صنایع‌دستی فجر از ۱۳ بهمن در محل موزه ملی ایران آغاز به کار کرده و تا روز ۲۱ بهمن ماه ادامه دارد.