گردشگری و توریسم

سرعت باد در کبودراهنگ به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید

محمد حسن باقری شکیب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان نیز سرعت باد را ۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت کرد.

وی اظهار داشت: سرعت باد در نقاط مختلف و در مسافت کوتاه متفاوت است و ممکن است در برخی از نقاط شهری سرعت وزش باد به ۷۵ کیلومتر در ساعت نیز رسیده باشد.

باقری شکیب بیان کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری همراه با پایداری و آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه وزش باد آغاز می‌شود، عنوان کرد: با وزش باد شدید، احتمال شکسته شدن درختان و آسیب به بنر و تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان همدان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اضافه کرد: از روز سه‌شنبه به تدریج دمای هوای بیشتر نقاط استان روزانه یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد استان می‌شود.

باقری‌شکیب بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

کارشناسی اداره کل هواشناسی همدان اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته هشت درجه سانتی گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.