گردشگری و توریسم

بگو مگوی ۲ مدیرکل و نگاه انتقادی استاندار خراسان شمالی در نشست اقتصادی

استاندار خراسان شمالی در این نشست گفت: باید نگاه‌ها برخی مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به سرمایه گذاران بخش خصوصی تغییر یابد و رفتار با فعال اقتصادی و سرمایه‌گذار در شان و منزلت آنها باشد.

محمدعلی شجاعی روز یکشنبه با تاکید بر اینکه مسوولان باید گره ها و گیر کارها را باز کنند افزود: هر بلا که خواسته ایم، سر سرمایه گذار آورده ایم، تنها همین مانده که بازداشتش کنیم،  برای حل مشکل، شکایت که آسان ترین راه است،  انتخاب نکنید.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلات سرمایه گذاران در این نشست، با راه و شهرسازی است گفت: در این مدت، شاهد فرصت سوزی ها در این اداره کل بوده ام.

وی خطاب به مدیر کل راه وشهرسازی خراسان شمالی گفت: تجربه و سن و سال ملاک انتخاب شما برای سمت این اداره بود و انتظار می رود با تجربه هایی که در سایر استان ها دارید، کمک کار توسعه استان و رفع مشکلات سرمایه گذار باشید.

وی افزود: اگر کارها در راه و شهرسازی،  گروهی پیش رود، سرنوشت مدیر قبلی تکرار می شود.  

ساماندهی صنوف و مشاغل آلاینده، موضوع دیگری بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان شمالی در این باره گفت: باید شرایط جابه جایی صنوف آلاینده سنجیده شود،  اگر قرار است برخی از اصناف جابه جا شوند باید منافع صنوف و شرایط آن را در نظر بگیریم.

در این نشست، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، از صحبت های مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر اینکه راه و شهرسازی، برای انجام سرمایه گذاری، مانع ایجاد کرده بشدت انتقاد کرد.

در  نشست مزبور، موضوع پرداخت مطالبات شرکت رخام سازه از راه و شهرسازی خراسان شمالی بررسی شد.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.