گردشگری و توریسم

۲ طرح برق‌رسانی و مسکن مددجویی در قائمشهر و جویبار بهره‌برداری شد

این طرح ها شامل افتتاح شبکه کاهش تلفات برق در شهرستان قائمشهر و  افتتاح یک باب مسکن مددجویی کمیته امداد در شهرستان جویبار با اشتغال زایی برای پنج نفر به صورت مستقیم در فروشگاه تولید گرانول ( ظروف یکبارمصرف ) بوده است .

مدیر امور توزیع برق شهرستان قائمشهر در مراسم افتتاح شبکه کاهش تلفات برق که در روستای بارفیکلا برگزار شد ، گفت : به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و برای کاهش تلفات برق رسانی پنج دستگاه ترانس و ۴۰۰ متر خط ۲۰ کیلو ولت در چهار نقطه از سطح شهر و روستای بارفیکلا نصب و امروز به بهره برداری رسیده است .

حسین امیری هزینه اصلاح شبکه و کاهش تلفات برق در پنج نقطه از سطح شهر و روستا را ۴۴۴ میلیون تومان اعلام کرد .

وی کل اعتبارات امسال را برای اصلاح و توسعه شبکه برق رسانی ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : از این میزان مبلغ ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات داخلی و بقیه با مشارکت مردمی بوده است که تاکنون ۸۰ درصد از این اعتبارات برای اصلاح و توسعه شبکه صرف شده است .

مدیر امور توزیع برق شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه ۴۰ درصد از شبکه های برق در سطح این شهرستان فرسوده است ، گفت : در سال جاری با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان بخشی از شبکه های برق در سطح شهر و روستای این شهرستان اصلاح بهینه آن انجام شده است .

در شهرستان قائمشهر ۱۷۲ هزار مشترک از خدمات برق استفاده می کنند و امروز با به بهره برداری از پنج دستگاه ترانس برای تقویت شبکه و ضعف ولتاژ حدود ۲ هزار مشترک از این نعمت برخوردار شده اند .

رئیس کمیته امداد شهرستان جویبار نیز در افتتاح طرح های این مجموعه گفت : به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر یک واحد مسکن مددجوی کمیته امداد در فضایی به مساحت ۷۵ متر با مشارکت خیرین ، بستگان ، کمیته امداد و بنیاد مسکن به بهره برداری رسید .

محمود ضیاء سراجی افزود : این واحد مسکونی با هزینه ای بالغ بر ۷۵ میلیون تومان به بهره برداری رسید که از این مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان هم تسهیلات بنیاد مسکن به صاحب ملک تعلق گرفته است .

وی در خصوص طرح اشتغالزایی در فروشگاه تولید گرانول که برای پنج نفر از مددجویان کمیته امداد به صورت مستقیم شغل ایجاد کرد ف توضیح داد : به ازای هر مددجوی کمیته امداد مبلغ ۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به کارفرما تعلق گرفته است.