اماکن دیدنی ایران

ذوالقدر: سیستان و بلوچستان ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد


چارتر

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: این استان با داشتن آثار جهانی و تنوع جغرافیایی و فرهنگی ظرفیت بالایی در جذب گردشگر داخلی و خارجی را دارد.

ایسنا: در خصوص پویش فرهنگی حمایت از مردم سیلزده استان سیستان و بلوچستان، ضمن حمایت و قدردانی از این رویداد فرهنگی گفت: این برنامه علاوه بر آن که حرکتی مطابق با سنت و فرهنگ ایرانی-اسلامی و نشانی از نوع‌دوستی در مواقع لزوم است، اطلاعات علمی و گرانقیمتی درباره جغرافیا و تاریخ و فرهنگ این بخش از ایران را هم ارایه کرد.

وی افزود: فرهنگ این منطقه یکی از افتخارات فرهنگ و تمدن ایرانی است؛ لیکن به تمدن‌های واقع در بخش شرقی کشور، به‌ویژه استان سیستان‌وبلوچستان، نسبت به دیگر بخش‌ها کمتر پرداخته شده و لذا این برنامه‌ها، صرف نظر از بعد انسان دوستانه آن، جهت شناسانده شدن این مناطق لازم است.این استان رازهای سربه‌مُهری درباره فرهنگ و هنر ایران ‌در خود نهفته دارد که بسیار تاثیرگذار و مورد توجه مردم و علاقمندان می باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: این منطقه، سرزمینی مستعد و مملو از استعدادهای طبیعی، زمین‌های حاصلخیز، معادن غنی و فرصت‌های بی شمار است که در صدر آنها استعدادهای انسانی و فرهنگی، همت‌های بلند مردم، سخت کوشی و عشق به ارزش‌های اسلامی و فرهنگ و تمدن ایران زمین قرار دارد و باید هر چه سریع‌تر با تدبیر و اقدامات اجرایی نسبت به مرتفع کردن مشکلات پیش آمده و بهبود وضعیت آن اقدام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد:افزایش نرخ باسوادی، جذب هزاران کودک بازمانده از تحصیل، توجه به قابلیت‌های فرهنگی همچون هنرمندان، صنایع دستی، میراث فرهنگی و اماکن گردشگری به ویژه در چند سال اخیر و توجه به نقش زنان در عرصه های مختلف توسعه و پیشرفت نمونه ای کوچک از اقداماتی است که برای بالندگی فرهنگی این استان تاکنون انجام شده و همچنان نیاز به حمایت و برنامه ریزی دارد. این استان با داشتن آثار جهانی و تنوع جغرافیایی و فرهنگی ظرفیت بالایی در جذب گردشگر داخلی و خارجی را دارد.

این عضو هیأت رییسه کمسیون فرهنگی مجلس در پایان اضافه کرد: کمسیون فرهنگی آمادگی دارد تا از اقدامات و پروژه هایی که با هدف معرفی و انتقال هرچه بهتر فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی است، حمایت نماید.