گردشگری و توریسم

توقیف دام قاچاق و رفع تصرف اراضی ملی در آستارا

فرمانده نیروی انتظامی آستارا روز شنبه گفت: دام ها امروز در ایستگاه بازرسی قلعه محور اردبیل-آستارا در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف شدند و خودرو توقیف و متهم ۵۴ ساله آن به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ محمد نمازی اظهار کرد: گوسفندان کشف شده که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ارزش داشتند، به شبکه دامپزشکی آستارا تحویل داده شدند و ورود دام از استان های همجوار به گیلان، برای پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری های مشترک انسان و دام ممنوع است.

نسرین غزنوی رئیس اداره منابع طبیعی آستارا هم گفت: سه فرد متخلف در روستای قره سو بخش لوندویل و روستای چملر بخش مرکزی آستارا هفت هزار و ۷۰۰ متر مربع اراضی ملی را تصرف کرده بودند و امروز با پیگیری حقوقی، به آزادی زمین ها و دستگیری و معرفی آنها به دادگاه اقدام شد.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های این شهرستان را گونه های بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا – اردبیل از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل و از جاده های پر تردد شمال ایران است.