گردشگری و توریسم

استاندار چهارمحال و بختیاری:راه‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اطلاع‌رسانی شود

اقبال عباسی روز شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این استان افزود: دانشگاه علوم پزشکی با بهره‌گیری از نظر متخصصان و کارشناسان خود ،از طریق رسانه‌ها و مطبوعات در خصوص راه‌های ابتلا، روش‌های پیشگیری و آمادگی استان در این خصوص اطلاع‌رسانی جامع و مستمری داشته باشد.

وی از مردم استان نیز تقاضا کرد، اخبار مرتبط با ویروس کرونا را تنها از منابع رسمی به ویژه از ناحیه دانشگاه علوم پزشکی دنبال کنند و به اخبار غیررسمی و شایعات شکل گرفته در این خصوص توجهی نکنند.

عباسی، با تاکید بر آمادگی همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و ایجاد هماهنگی بین‌بخشی در استان، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی لازم را داشته باشند و با رصد وضعیت استان و ایجاد هماهنگی بین‌بخشی زمینه‌های انتشار ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستانهای ۱۰ گانه استان نیز هرچه سریع‌تر با حضور همه دستگاه‌های شهرستانی نشستی برگزار کرده و اقدامات و هماهنگی لازم را خصوص پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد.

این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.

در پی اعلام وضعیت اضطرار ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، وزیر بهداشت طی نامه به اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهوری از دولت خواست که همه پروازهای رفت و برگشت به چین تا اطلاع ثانوی لغو شود و در جلسه روز گذشته (جمعه) اعضای دولت که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  راه و  شهرسازی، گردشگری و صنایع دستی، کشور و سخنگوی دولت برگزار شد، مصوب شد که تا اطلاع ثانوی همه پروازهای ورودی و خروجی به چین لغو شود.