اماکن دیدنی ایران

ویروس «کرونا» گردشگری تایلند را به دردسر انداخت


چارتر

خیابان‌های باریک و فروشگاه‌های رنگارنگ استان «پوکت» تایلند معمولا در طول تعطیلات سال نو چینی‌ها مملو از گردشگران چینی است اما امسال محدودیت‌های مسافرتی و ترس از ابتلا به ویروس «کرونا» خیابان‌های «پوکت» را خالی کرده است.

ایسنا: به نقل از رویترز، این هفته فقط تعداد انگشت‌شماری از گردشگرانی که ماسک به صورت داشتند، در روشنایی روز در این منطقه رفت و آمد داشتند.

یک فروشنده محلی کارت پستال و سوغاتی در گفت و گو با «رویترز» بیان کرد: «تاثیر شیوع ویروس کرونا بر این منطقه فاجعه‌بار بوده است. فقط چند روز پس از آنکه خبر شیوع ویروس «کرونا» منتشر شد، شمار گردشگران چینی به طور محسوس کاهش پیدا کرد. فکر می‌کنم شمار آن‌ها ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.»

تفرجگاه‌های ساحلی استان «‌پوکت» پس از «بانکوک» به عنوان دومین مقصد پربازدید گردشگری تایلند محسوب می‌شود که بخش اعظمی از گردشگران خود را مدیون شهروندان چینی است که شمار آن‌ها در طول تعطیلات سال نو چینی‌ها در سال گذشته به ۱۱ میلیون نفر رسید.

این در حالی است که چین در هفته جاری در راستای پیشگیری و کنترل ویروس «کرونا» که از شهر «ووهان» شیوع پیدا کرد و منجر به کشته شدن بیش از ۲۵۰ نفر شده است، محدودیت‌هایی برای تمامی تورهای خارجی وضع کرد.

طبق برآوردهای وزارت گردشگری تایلند،‌ کاهش سفرهای چینی‌ها می‌تواند برای صنعت گردشگری تایلند حدود ۱.۵۲ میلیارد دلار خسارت به بار آورد.

شیوع ویروس «کرونا» در خارج از مرزهای چین، به صنعت گردشگری داخلی تایلند وارد شده است. تایلند با شناسایی ۱۹ مورد ابتلا به این ویروس به عنوان دومین کشور با بیشترین مبتلایان به این ویروس کشنده محسوب می‌شود. تایلند روز دوشنبه نخستین مورد سرایت انسان به انسان این ویروس را گزارش کرد.