گردشگری و توریسم

حزب الله لبنان: آمریکا باید از منطقه اخراج شود

به گزارش بامداد شنبه شبکه خبری المنار لبنان، قاسم گفت: طرح معامله قرن گام بسیار خطرناکی است؛ زیرا هدف از آن پایان دادن به وجود فلسطین و مشروعیت‌بخشی به رژیم اسرائیل است.

وی افزود: تا زمانی که دستان آمریکا بر روی منطقه ماست، به این معنا است که ما هرگز در این منطقه روی خوش نمی بینیم و منطقه بی ثبات و ناامن خواهد بود؛ در نتیجه باید مانع حضور آمریکا در منطقه شد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان همچنین اضافه کرد: مردم لبنان باید برای انجام خواسته های خود به دولت فرصت بدهند و از طرف دیگر دولت بدون تعللی برای مشکلات راه حلی بیابند و انجام دهد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

شخصیت‌های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده‌اند، همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند، از این طرح حمایت کردند.