گردشگری و توریسم

دبیرکل اتحادیه عرب: هرگز فلسطین را تنها نمی‌گذاریم

به گزارش بامداد شنبه شبکه خبری اسکای نیوز، در بیانیه ابوالغیط که پس از دیدار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین منتشر شد، آمده است: کشورهای عربی هرگز فلسطینی ها را تنها نمی گذارند و مبارزه آن ها برای مساله فلسطین تنها مبارزه ای فلسطینی نیست بلکه مبارزه ای عربی و جمعی است.

دبیر کل اتحادیه عرب افزوده است: زمان مطرح کردن معامله قرن از سوی آمریکا و شیوه اعلام آن بسیار مشکوک است و نیاز به واکنشی محکم و قوی از سوی کشورهای عربی دارد.

در این بیانیه آمده است: احزاب راست اسرائیل به رهبری “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی این طرح را برای انجام برنامه قدیمیشان که همان الحاق دره اردن و شهرک های کرانه باختری به سرزمین های اشغالی است به کار گرفتنند که امکان برپایی کشور مستقل فلسطینی در آینده را نمی دهد.

تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه عرب خواسته است که جلسه ای درباره معامله قرن روز شنبه آتی و در سطح وزیران خارجه برگزار کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح ، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

شخصیت‌ های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده‌اند، همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند، از این طرح حمایت کردند.