گردشگری و توریسم

هجدهمین ​آزمون سراسری قرآن و عترت در اصفهان برگزار شد

شرکت‌کنندگان در این آزمون از صبح روز جمعه رقابت خود را در بزرگ‌ترین مانور قرآنی استان اصفهان که در آستانه دهه فجر همزمان با سراسر کشور در سطح استان برگزار شد، آغاز کردند.

 آزمون کتبی در شهرستان اصفهان به صورت متمرکز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و به تفکیک خواهران در حوزه‌های دانشکده فنی مهندسی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، سالن ورزشی، سالن فردوسی و برادران در دانشکده حقوق و علوم انسانی برگزار شد.

این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۶ رشته در گروه‌های امتحانی شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت (ع)، گروه حفظ قرآن کریم و گروه آموزش الکترونیک برگزار شد.

آزمون در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن برگزار شد.

حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان و مرتضی خدمتکار مشاور ارتباطات و ساماندهی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از روند برگزاری آزمون دیدن کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این زمینه گفت: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور از صبح امروز، یازدهم بهمن‌ماه در سطح این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری با اشاره به رتبه نخست استان اصفهان در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت افزود: این استان با ۱۴ هزار و ۳۰۱ نفر شرکت‌کننده، جایگاه نخست را به خود اختصاص داد؛ در حالی که استان‌های خراسان رضوی و تهران به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

وی بیان کرد: اصفهان هم با ۶ هزار و ۲۶۹ نفر شرکت‌کننده در بین شهرستان‌های کشور رتبه نخست را دارد و بین موسسه‌های قرآن و عترت کشور نیز موسسه جامعه القرآن الکریم شعب خردسالان، خواهران و برادران استان اصفهان با یک‌هزار و ۸۹۶  شرکت‌کننده در جایگاه اول است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: نام‌نویسی در همه رشته‌های آزمون برای داوطلبان مرد و زن بدون هرگونه محدودیت سنی از طریق سامانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت انجام شد و به قرآن آموزانی که امتیاز بالای ۹۰ دریافت کنند، لوح تقدیر و به کسانی که در آزمون کتبی دست‌کم نمره ۷۰ و در آزمون الکترونیکی دست‌کم نمره ۸۰ را به دست آورند، گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.