گردشگری و توریسم

دهه فجر فرصتی مغتنم برای یادآوری حماسه ملت ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، خوشبختانه فرهنگ انقلاب در کشورهای مختلف جهان گسترش پیدا کرده است.

امام جمعه زاهدان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به قبل از انقلاب، در بخش‌های مختلف رشد قابل توجهی را شاهد هستیم که این موضوع برای همه ملموس است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه ایران در عرصه جهانی گفت: در یک دوره‌ای در شهرهای کشورمان با دشمن مقابله می‌کردیم اما امروز جنگ با دشمن به بیرون از مرزها انتقال داده شده وحتی یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن نداده‌ایم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به این نکته که فرهنگ انقلاب در سطح جهان گسترش چشمگیری داشته، تصریح کرد: مقاومت جانانه مردم یمن در برابر ائتلاف سعودی و وارد کردن ضربات سهمگین به آنان، مبازه مردم دنیا با ظلم و ستم، مقابله جوامع اسلامی با طرح معامله قرن و دفاع از مردم مظلوم فلسطین نیز از نشانه‌های گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: برای حفظ و ادامه داشتن انقلاب، مقاومت و مقابله با اقدامات استکبار جهانی به سه عامل اسلام خواهی و دین‌مداری مردم، پیروی از رهبری و ولایت فقیه و حضور پرشور مردم در صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی نیازمند هستیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار داشت:دشمن در دهه‌های اخیر تلاش بسیاری برای ضربه وارد کردن به این سه عامل انجام داده و انجام می‌دهد که نیاز است در این خصوص هوشیار باشیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه رسیدن سیستان بلوچستان به متوسط کشوری در بخش‌های مختلف حق مردم این استان است، از همه نهادها، گروه‌های جهادی و رسانه‌ها در عرصه کمک به سیلزدگان جنوب استان فعال بودند تقدیر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به این مطلب که انتخابات از حقوق مردم است و حق الناس محسوب می‌شود، تاکید کرد: این عرصه در بخش‌های مختلف حق‌هایی برای مردم دارد که باید همه دست اندرکاران تلاش کنند تا حقی از مردم تضییع نشود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم تا با گفت‌وگو با مسوولان تعداد بیشتری از ثبت نام کنندگان در انتخابات تایید صلاحیت شوند، افزود: حضور پرشور مردم نیز در انتخابات یک نوع جنبه حق الناس دارد چرا که ادامه حیات انقلاب نیازمند حضور پرشور مردم در همه صحنه‌ها از جمله انتخابات است.

وی خطاب به کاندیدهای انتخابات، گفت: وعده‌ای دهید که در توانتان برای اجرا بوده و در عرصه تبلیغات نیز از بدگویی و تخریب همدیگر پرهیز کنید.