گردشگری و توریسم

آمریکا: نیروهایمان را از سوریه خارج نخواهیم کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی “اینترفاکس”، جفری افزود: “ما در آینده‌ای نزدیک، هیچ برنامه‌ای برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نداریم.

جفری مدعی شد:حمله ارتش سوریه به ادلب به این معنی است که مقام‌های دمشق به دنبال پیروزی نظامی هستند و تمایلی به دستیابی به سازش ندارند.

نماینده ویژه آمریکا در سوریه بدون اشاره به کمک کشورش به تروریست‌های مسلح طی هشت سال جنگ داخلی سوریه ادعا کرد: همه ما از حمله قاطع ارتش سوریه در ادلب با حمایت روسیه و ایران شوکه هستیم و بیم و هراس داریم.

جفری مدعی شد که این حمله نقض قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و دیگر توافق‌نامه‌های بین‌المللی است.

ادعای جفری پس از آن بیان می‌شود که ارتش سوریه و متحدان آن بامداد جمعه ارتش سوریه مناطق «تل السواتر» ، روستای «الهرتمیه» در غرب ابوالضهور در جنوب شرق استان ادلب را به کنترل خود درآورد.

روز پنجشنبه نیز شهرک‌های “خان السبل” و “معردبسه” واقع در مسیر بزرگراه بین المللی حلب-دمشق آزاد شدند.

روز چهارشنبه نیز نیروهای ارتش سوریه وارد شهرک “خان طومان” در حومه جنوبی حلب شدند و این شهرک را پس از درگیری سنگین با تروریست‌های “هیأت تحریر الشام” (جبهه النصره سابق) به کنترل خود در آوردند.

همچنین ارتش سوریه در جریان پاکسازی شهرک «الحامدیه» در جنوب شهر «معره النعمان»، تونل‌ها و مقرهای متعلق به تروریست‌ها را کشف و ضبط کردند.

ارتش سوریه روز سه شنبه پس از چند روز پیشروی در استان ادلب و وارد کردن خسارت‌های سنگین به مواضع آخرین گروه‌های تروریستی حاضر در این کشور، توانست کنترل معره النعمان را به دست گیرد.

درگیری‌ها در استان ادلب و نیز حملات تروریست‌ها به حلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته است که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در منطقه امن ادلب آتش بس اعلام شده است؛ اما این آتش بس دو روز پس از اعلام حملات تروریست‌ها نقض شد.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد که با توجه به آزادسازی بخش هایی از آن در ماه های گذشته دمشق بتواند بر این استان نیز تسلط یابد.