گردشگری و توریسم

بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال نیازمندان کردستانی هزینه شد

محمدرسول شیخی‌زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری اعتباری که برای بحث اشتغال کمیته امداد استان در نظر گرفته شده یک هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال است که ۹۰۰ میلیارد ریال آن در قالب تبصره ۱۶ و توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۳۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود، افزود: تاکنون یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال از این میزان ابلاغ شده که یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آن از این سه محل برای اشتغال نیازمندان جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: با استفاده از این میزان تسهیلاتی که جذب شده تاکنون برای سه‌ هزار و ۸۷ نفر از مددجویان شهری و روستایی زیرپوشش این نهاد و متقاضی، شغل ایجاد شده همچنین در حوزه کاریابی نیز برای مددجویان زیر پوشش امداد از طریق تعامل با کارگاه‌ها، مراکز صنعتی و اصناف برای ۱۹۶ نفر اشتغال ایجاد شد.

شیخی‌زاده یادآور شد: در بحث راهبری شغلی نیز ۳۸ طرح به کارگروه نظارت توسط صاحبان شغل و ایده پیشنهاد شده و در دست اقدام است ضمن اینکه تعدادی از این طرح‌ها در سطح استان ایجاد شده البته امیدواریم تا پایان سال سهمیه ای که در بحث راهبری شغلی که یکی از طرح‌های موفق اشتغال روز در دنیاست در استان کردستان پیاده شود.

۶۸ هزار خانوار کردستانی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۱۴ درصد جمعیت خانوارهای استان را شامل می‌شود.