گردشگری و توریسم

کارگردان: «پدران» محصول ۵ سال دوندگی است

نشست معرفی فیلم سینمایی پدران به کارگردانی سالم صلواتی در برنامه سینمایی تا جشنواره ۳۸ برگزار شد. شهرام مسلخی تهیه کننده، هدایت هاشمی، مهشید ناصری و کیوان پرمر بازیگران این اثر در نشست حضور پیدا کردند تا به آخرین فعالیت سینمایی و حضورشان در جشنواره فیلم فجر بپردازند.

هاشمی درباره حضورش در فیلم پدران گفت: وقتی این کار به من پیشنهاد شد بزرگ ترین حسنش آشنایی چندساله با شهرام مسلخی تهیه کننده و محمدرضا گوهری نویسنده اثر بود.

طی این سال ها نقش های متفاوتی بازی کردم اما نقشی در فضای فیلم پدران هیچ وقت کار نکرده بودم و شرایط فیلم برایم جدید و ویژه بود. ضمن اینکه حضور عوامل پشت صحنه و اولین همکاری سینمایی جدی با همسرم مهشید ناصری کار متفاوتی را برایم رقم زد.

مهشید ناصری نیز بیان کرد: من بیشتر تجربه کار تئاتر دارم و برای این نقش حضور هاشمی موثر بود. البته او مرا برای نقش دیگری پیشنهاد داد و در نهایت کاراکتر دیگری را بازی کردم؛ نقشی که ۱۵ سال بزرگ‌تر از خودم است. تجربه بازی در این فیلم را دوست داشتم و می توانم بگویم این کار برای من حکم مدرسه را داشت و حضور هاشمی بسیار مفید بود. با تمام وجود آنچه در توانم بود برای این کار گذاشتم.

مسلخی نیز در توضیح روند کار گفت: سالم صلواتی چند سال زودتر از من دغدغه آغاز تولید داشت و با تهیه‌کننده‌های زیادی صحبت کرده بود اما به نتیجه نرسید تا اینکه طی جلساتی همکاری‌مان شکل گرفت. تهیه‌کنندگی برای من محلی برای یادگیری است؛ اما شخصا سودای فیلمسازی دارم و کسب تجربه می‌کنم. این کار شروع خوبی برای فعالیت سینمایی من بود. همین که بین ۱۰ فیلم انتخاب شدیم جای خوشحالی دارد و نشان می‌دهد استانداردهای لازم را داراست.

کیوان پرمر دیگر بازیگر این فیلم نیز عنوان کرد: پدران اولین کار جدی فیلم بلند من است و باعث شد فضایی کاملا حرفه ای را تجربه کنم. فیلمنامه را خیلی دوست داشتم و حس می‌کردم نقش پیشنهاد شده را واقعا می شناسم. بزرگ‌ترین حسنی که کار برایم داشت حضور کسانی بود که از آنها آموختم و خوشحالم به من اعتماد داشتند. من هم تمام تلاشم را کردم اگرچه نمی دانم چقدر موفق شدم. نکته جالب فیلمنامه این بود که اگرچه نام فیلم پدران است اما درباره پسران حرف می زند.

در این بخش شهرام مسلخی تلفنی با سالم صلواتی ارتباط برقرار کرد و این کارگردان در سخنانی گفت: پدران حاصل زحمت گروهی است که با کمترین توقع و بیشتری توان پای کار آمدند. این فیلم محصول ۵ سال دوندگی است و همراهی تهیه کننده باعث شد پدران در آرامش ساخته شود. بازیگران خوب و شناخته شده همراه و جوانان تازه وارد در جلو و پشت دوربین کار را برایمان شیرین کرد. امیدوارم خانواده بتواند با فیلم ارتباط برقرار کند.

ویژه برنامه تا جشنواره ۳۸ به همت معاونت اجتماعی شهرداری تهران و برج میلاد با همراهی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در مورد فیلم های بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر سه شنبه هشتم بهمن در مرکز همایش های برج میلاد به کار خود پایان داد.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود. در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.
این جشنواره شامل بخش های مختلف از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)، نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)، مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است.