گردشگری و توریسم

اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در شهرستان دماوند برگزار شد

 اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی روز چهارشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح با برپایی دسته جات عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی در نقاط مختلف شهرستان دماوند از جمله شهر دماوند در گلزار شهدای گمنام برگزار شد.

در این اجتماع عظیم که هرساله شاهد برگزاری باشکوه آن هستیم، اقشار مختلف مردم با حضور در مراسم نوحه‌ سرایی و سینه ‌زنی، در سوگ بانوی دو عالم اشک ماتم ریختند.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام‌جمعه دماوند در حاشیه این مراسم اظهار داشت: لازم است از تمامی دسته های زنجیرزنی و سینه زنی و تمامی کسانی که در برگزاری این مراسم باشکوه مشارکت داشته اند تقدیر و تشکر کنم به ویژه بانوانی که با چادر و پوشش اسلامی خود زینت بخش این مجلس بودند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) نمونه یک بانوی باتقوا است چراکه در خانه کوچک خود انسان های بزرگی را تربیت کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: حضرت زهرا(س) فرمودند “ای مردم از خدا آنگونه که شایسته است بترسید و تا پایان مرگ مسلمان بمانید و خدا را درآنچه به شما فرمان داده و نهی نموده است اطاعت کنید”؛ حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی همه ما به ویژه بانوان و مادران است که باید در تربیت نسل آینده از آن بهره برد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی گرامیداشت ایام فاطمیه و ترویج سبک زندگی حضرت زهرا(س) را وظیفه همه شیعیان و ارادتمندان آن حضرت دانست.

لازم به ذکر است، مراسم روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شام غریبان آن حضرت در حسینیه ها و مساجد دماوند نیز برگزار می شود.

همچنین در این مراسم پایگاه جمع آوری کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان نیز برپا بود و در این مراسم به ۲۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.