گردشگری و توریسم

رئیس هلال احمر دماوند: پیست آبعلی نیازمند استقرار تیم پزشکی و امدادی است

سعید طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیست اسکی آبعلی یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های پیست ایران است و در فصل زمستان و روزهای تعطیل شاهد حضور جمعیت بالایی از گردشگران و مسافران از نقاط مختلف شهرستان ها و استان های اطراف می باشیم.

وی ادامه داد: طبق مصوبه و طرح جامعی که برای این پیست درنظر گرفته شده، مدیریت اجرایی مجموعه پیست آبعلی بر عهده شهرداری آبعلی قرار گرفته است، که معتقدم به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر دماوند این پیست هیچگونه امنیتی در مقابل حوادث به ویژه در بخش تیوپ سواری ندارد.

طاهری ادامه داد: متأسفانه به علت استفاده مردم از بخش غیراستاندارد تیوب سواری که موجب شادی و هیجان کاذب برای گردشگران نیز می شود، شاهد حوادث بسیاری برای آنان همچون صدمه به سر، شکستگی‌ها و … هستیم.

این مقام مسئول با تاکید براینکه مصدومان مراجعه کننده به پایگاه امدادی آبعلی در روزهای تعطیل به حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر می‌رسد و حتی برخی از آنان به بیمارستان اعزام می شوند، گفت: پایگاه جاده‌ای مستقر در مقابل مجموعه فرهنگی و تفریحی پیست آبعلی از مهمترین پایگاه‌های جاده‌ای هلال احمر می باشد که وظیفه خدمت رسانی به مسافران در راه مانده و مصدومان جاده ای را برعهده دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند تصریح کرد: امدادگران طبق وظیفه انسانی افراد مصدوم را درمان می‌کنند اما ممکن است از وظیفه اصلی خود غافل شده و در صورت وقع حادثه، با مشکل در خدمات رسانی مواجه شویم.

وی ادامه داد: شهرداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان لازم است قبل از آغاز راه اندازی پیست آبعلی با مشارکت بخش خصوصی و یا تعامل با دیگر نهادها، تیم های امدادی و پزشکی، تکنسیل اورژانس و … را مستقر کنند تا جوابگوی مطالبات مردم باشد.

طاهری تاکید کرد: عدم توجه به این موارد و پیش بینی های لازم، ممکن است رسیدگی به مصدومان را با کندی مواجه کند و شاهد حوادث نگران کننده و جبران ناپذیری باشیم؛ همچنین می طلبد از نظر امنیت اجتماعی، اخلاقی و نظم عمومی، نیروهای انتظامی نیز حضور داشته باشند.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر استفاده از تیوپ در پیست ها و استاندارد نبودن این وسیله، گفت: تاکنون سه بار پیست اسکی در روزهای تعطیل فعال بوده است اما باید در درجه اول استانداردسازی لازم به ویژه برای این بخش صورت گیرد که می توان از بخش خصوصی که در این مجموعه فعال هستند استفاده کرد.