گردشگری و توریسم

حدود ۲ تن انواع موادمخدر در خاش کشف شد

سردار احمد طاهری روز سه‌شنبه در این‌باره اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان با یک سری کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط اعضای یک باند حرفهای قاچاق از مناطق مرزی به حوزه استحفاظی شهرستان خاش دست یافتند.
وی افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری ماموران انتظامی خاش پس از یک سری کار گسترده اطلاعاتی حوالی ظهر روز گذشته اعضای این باند مسلحانه را که با ۲ دستگاه وانت تویوتا در حال جابجایی محوله موادمخدر در مسیر میرجاوه –خاش بودند را شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سوداگران مرگ با مشاهده عوامل انتظامی به سمت خودروهای پلیس تیراندازی و با سرعت سرسام آوری به سمت یکی از مسیرهای فرعی تغییر مسیر دادند که پس از طی مسافتی با تنگ شدن عرصه بر خود با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
وی ادامه داد: در این عملیات مقتدرانه تکاوران پلیس ضمن دستگیری ۲ قاچاقچی در پاک سازی منطقه درگیری و بازرسی خودروها یک تن و ۹۸۶کیلو و ۶۵۰گرم انواع موادمخدر شامل یک تن و ۳۵۷ کیلو و ۱۵۸گرم تریاک، ۴۱۲ کیلو و ۶۴۲گرم حشیش، ۱۳۵ کیلو و ۷۵۰ گرم شیشه،۷۹ کیلو و ۴۰۰ گرم مرفین و یک کیلو و ۷۰۰گرم سایر مواد مخدر کشف کردند.
سردار طاهری با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای متواری این باند مسلحانه قاچاق موادمخدر خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق حضور فعال دارد و در راه مبارزه با موادمخدر تلاش می‌کند.