گردشگری و توریسم

افزایش تاثیر اقتصادی کرونا در داخل و خارج از چین

به گزارش ایرنا این بحران به شدت حمل و نقل داخلی چین را مختل کرده است مقامات خدمات اتوبوس های بین شهری نه تنها حرکت اتوبوس ها در استان هوبی، جایی که باور بر آن است این ویروس در آنجا شروع شده است، بلکه در پکن، تیانجین و سایر مناطق را هم لغو کرده اند.

دولت می گوید که تعداد استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی در سراسر کشور در روز شنبه، اولین روز از سال نو قمری چین، در مقایسه با همین روز در سال گذشته حدود ۳۰ درصد افت داشت.

سایر کشورها هم تاثیرات این ویروس را احساس می کنند دولت چین تورهای گروهی به خارج از کشور از جمله ژاپن و کره جنوبی را منع کرده است این دو کشور پذیرای بیشترین گردشگران چینی در چند سال گذشته بودند.

در داخل چین، صنعت گردشگری  و فیلم با دشواری روبرو شده است بسیاری از سینماها به طور موقت تعطیل شده اند رسانه های چین می گویند روز شنبه فروش گیشه های بلیت تقریبا صفر بود.

مقامات مراکز مهم گردشگری از جمله شهر ممنوعه در پکن و دیزنی لند در شانگهای را بسته اند.

بازار بورس شانگهای که قرار بود از روز جمعه معاملات را از سر بگیرد، تا روز دوشنبه آینده باز نخواهد شد این اقدام در راستای تصمیم دولت برای تمدید مدت تعطیلات سال نو چینی به منظور تلاشی برای کنترل گسترش این بیماری واگیردار است در ابتدا قرار بود که مدت این تعطیلات تا روز پنجشنبه باشد ولی تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

شاخص نیککی در بازار سهام توکیو هم به خاطر نگرانی ها نسبت به تاثیرات اقتصادی رشته جدید ویروس کرونا به شدت افت کرد.

تلویزیون دولتی ژاپن روز سه شنبه گزارش کرد این شاخص کلیدی در روز دوشنبه معاملات روز را با دو درصد افت و ۴۸۳ واحد پایین تر از روز جمعه به پایان برد و بدین ترتیب بیشترین افت در سال جاری را رقم زد.

کرونا در عرصه علمی و ورزشی هم بی تاثیر نبوده است مرحله نهایی انتخابی فوتبال زنان برای المپیک که برای ماه آینده در نانجینگ چین برنامه ریزی شده بود، بعلت نگرانی درباره شیوع ویروس جدید کرونا، به سیدنی استرالیا منتقل خواهد شد.

دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی هم اعلام کرده اند که اطلاع ثانوی تعطیل هستند.