گردشگری و توریسم

طرح توسعه بخش درح سربیشه وارد فاز اجرا شد

به گزارش شامگاه دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان ادامه داد: پیرو امضای این تفاهم‌نامه در مهرماه امسال، جلسات کارشناسی متعددی در استان برگزار شد تا پروژه‌هایی که قابلیت اجرا داشته باشند، تعریف شود. 

وی بیان کرد: امروز و طی نشستی با رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) پروژه‌های پیشنهادی استان به تصویب رسید و رسماً جنبه اجرایی به خود گرفت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای این طرح با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، تحول چشمگیری در این بخش محروم ایفا خواهد کرد. 

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، محرومیت زدایی از منطقه، ایجاد اشتغال پایدار و برگشت جمعیت است. 

نشست نهایی بررسی و تصویب طرح توسعه بخش درح با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاونان این حوزه، مدیرکل کمیته امداد استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار سربیشه در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

پانزدهم مهر امسال همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری و برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در این استان، استانداری خراسان جنوبی برای رفع محرومیت از چهار بخش محروم استان، تفاهم‌نامه هایی را با چهار دستگاه معین به امضا رساند که یکی از آنها تفاهم‌نامه‌ای بود که در راستای رفع محرومیت و ایجاد شاخص‌های توسعه در بخش درح شهرستان سربیشه با کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

شهرستان مرزی سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند دارای سه بخش مرکزی، مود و درح است.