گردشگری و توریسم

مجوز خرید ۹۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری مشهد داده شد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در هشتاد و چهارمین جلسه علنی این شورا گفت: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به استناد بند ۲ ماده ۳۱ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به کلانشهرها و به‌ منظور جبران بخشی از کمبود و نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی،برای بهبود رفت و آمد شهری و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی و در راستای کاهش آلودگی هوا، نسبت به خرید حداکثر ۹۰ دستگاه اتوبوس شهری از شرکت پیشرو دیزل آسیا به مبلغ یکهزار و ۴۸۵ میلیارد ریال، از طریق تهاتر بدهی شرکت یاد شده به بانک تجارت به میزان ۸۰ درصد مبلغ و پرداخت مابقی مبلغ به‌ صورت نقد اقدام کند.
بتول گندمی افزود: شهرداری مشهد مکلف است، آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری منعکس کند.
تصویب تعیین تکلیف قرارداد پروژه مشارکتی تجاری توقفگاه طبقاتی عمومی ۱۷ شهریور از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود که طبق این مصوبه شهرداری مشهد موظف است حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، نسبت به تعیین تکلیف حقوق شهرداری بابت بهره‌برداری توقفگاه و اجرای تونل ارتباطی با پروژه مشارکتی یاد شده اقدام و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر ارائه کند.
تذکر عضور شورای شهر به شهرداری
همچنین در جلسه علنی امروز یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در زمینه عملکرد سامانه “فاش” به شهرداری مشهد تذکر داد.
محمد حاجیان شهری گفت: ۱۶ ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه فاش به شهرداری مشهد در راستای شفاف سازی و نظارت عمومی می‌گذرد اما هنوز بخش زیادی از این مصوبه عملیاتی نشده‌ است.
وی افزود: شایسته است شهردار مشهد نسبت به اجرای کامل مصوبه دستورات لازم را صادر نماید.
سامانه شفافیت شهرداری مشهد سال گذشته راه‌اندازی شد که در این سامانه اطلاعات لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری، پروژه‌های عمرانی و جاری شهر، مناقصه و مزایده‌های شهرداری و قراردادهای شهرداری از سال ۹۴ قابل مشاهده است.