گردشگری و توریسم

یک واحد نانوایی در صومعه سرا تعطیل شد

محمد نیک صفت روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای این ۸ واحد خبازی به  علت استفاده از جوش شیرین پرونده تشکیل شده و در راستای برخورد جدی با متخلفان و رصد روزانه فعالیت های خبازی ها برای رعایت قوانین بهداشتی با دستور قضایی یک واحد خبازی پلمپ و متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.
وی با اشاره به این که  نان از مهم‌ترین اقلام سبد غذایی خانوارهاست که باید با سهولت و با بهترین کیفیت به دست مردم برسد تاکید کرد استفاده از جوش شیرین در پخت نان ممنوع است و نانوایان باید با رعایت نظافت شخصی و محیط کار، از به کاربردن افزودنی های غیرمجاز خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه ۹۰واحد نانوایی مورد بازرسی قرار گرفته اند افزود: سه واحد نانوایی متخلف اقدام به عرضه خارج از شبکه و فروش آرد سهمیه ای به ارزش ۱۰۴میلیون و ۷۹۰ ریال کرده بودند که علاوه بر سر سهمیه به تعزیرات معرفی شدند.
نیک صفت در ادامه اظهار داشت: ۱۸۰ واحد نانوایی دولتی پز با سهمیه ماهانه ۱۸هزار و ۶۱۰کیسه آرد و ۷۵ واحد آزادپز با سهمیه ماهانه ۱۰هزار و  ۵۰۰ کیسه آرد در شهرستان صومعه سرا مشغول پخت نان هستند .
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان صومعه سرا یادآور شد: در سه ماه اخیر ۲ هزار و۴۵۰ مورد بازرسی صنفی و غیر صنفی توسط واحد بازرسی و نظارت انجام شده است .

به گفته وی از بازرسی های مذکور ۶۴ مورد پرونده به ارزش ۹۲۶میلیون ریال تشکیل شده است .
وی افزود: شهروندان در سه ماه اخیر ۶۷مورد تماس با سامانه ۱۲۴ داشتند که ۱۸مورد به تعزیرات معرفی و۱۲مورد باعث جلب رضایت و۱۱مورد غیر متخلف و مابقی در حال رسیدگی می باشد .
وی در ادامه از کشف انواع موادغذایی و بهداشتی قاچاق خبر داد و افزود: با کمک اتاق اصناف و پلیس آگاهی دو پرونده قاچاق به ارزش ۷میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات معرفی شد .
 رئیس اداره صنعت ، معدن تجارت صومعه سرا  افزود: سامانه ۱۲۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایت و گزارش مردمی می باشد .

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که در آن ۱۹ اتحادیه با حدود ۷هزار واحد صنفی وغیر صنفی مشغول فعالیت هستند.