گردشگری و توریسم

آموزش تیم رصد فوریت‌های شهری محله‌ای برای معاونان شهرداران مدارس تهران

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اداره‌کل آموزش‌های شهروندی در راستای جلب مشارکت و تقویت حس مسئولیت اجتماعی اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان، با همکاری سامانه ١٣٧ شهرداری تهران، اقدام به برگزاری کارگاه‌های توجیهی _ آموزشی آشنایی با ماموریت‌ها و وظایف مرکز فوریت‌های شهری ١٣٧ ویژه معاونین مشارکت‌های محلی شهرداران مدارس خواهد کرد.

این کارگاه‌ها در محل مراکز ١٣٧ مناطق ٢٢گانه برگزار می‌شود و کارشناسان ١٣٧، دانش‌آموزان را با تاریخچه تشکیل بلدیه و وظایف هر یک از معاونت‌های شهرداری و علت راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ و فعالیت‌های مربوط به آن آشنا می‌کنند.

بنابراین گزارش در این کارگاه‌ها با برشماری خدمات و نحوه رسیدگی به فوریت‌های اعلام شده از سوی شهروندان، معاونین مشارکت‌ها محلی شهرداران مدارس با فرآیند فعالیت این سامانه از تماس تا ثبت اطلاعات، پیگیری و گزارش‌گیری از میزان رضایت شهروندان پس از انجام هر ماموریت آشنا می‌شوند.

در این دوره آموزشی علاوه به طرح مباحث نظری برای آشنایی بهتر با ماموریت‌ها و توانمندی‌های مرکز فوریت های شهری ١٣٧، دانش‌آموزان به همراه کارشناسان این مرکز با بازدید میدانی از یک محله از نزدیک شیوه عمل اکیپ‌های ١٣٧، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه و نحوه پیگیری گزارش‌های مردمی برای رفع مشکلات را مشاهده و تجربه خواهند کرد.

براساس این گزارش، هر یک از معاونین مشارکت‌های محلی شهرداران مدارس پس از کسب آموزش‌ها و مهارت‌های لازم با راه‌اندازی تیم رصد محلی به همراه شهردار و دیگر مدیران نواحی از محله خود بازدید کرده و نسبت به شناسایی و تلاش جهت رفع مشکلات و فوریت‌های محلات خواهند داشت.  

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین دوره انتخابات شهردار مدرسه، ۲۰ آبان ماه امسال در۴۴۰ مدرسه دوره اول متوسطه پایتخت برگزار شد.

شهردار مدرسه هر ساله با آرای سایر دانش‌آموزان، انتخاب شده و از بین دانش‌آموزان، هشت معاون برای پذیرش مسئولیت در حوزه‌های خدمات مدرسه و محیط زیست، مشارکت‌های محلی، خدمات عمرانی و ترافیکی، خدمات اجتماعی و رفاهی، برنامه‌ریزی و پشتیبانی، ایمنی و سلامت، فرهنگی و ورزشی و همیاری تحصیلی انتخاب می‌شوند.

رویکرد بیست و یکمین دوره طرح شهردار مدرسه پیرو شعار شهردار تهران مبنی بر «تهران، شهری برای همه»، تقویت حس مسئولیت اجتماعی در بین دانش‌آموزان با اجرای فعالیت در یکی از سر فصل‌های ترافیک و آلودگی هوا، حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و پسماند،   ایمنی و مدیریت بحران و زیست مسئولانه شهری است.