گردشگری و توریسم

شهردار تهران: توسعه هنر در گرو رقابتی بودن آن است

پیروز حناچی روز دوشنبه در آئین افتتاح ۷ سالن سینمای مجموعه پردیس ملت تهران توضیح داد: اگر می‌خواهیم هنر توسعه پیدا کند باید رقابت را فعال کنیم و یکی از قوی‌ترین عرصه رقابت،   جشنواره فیلم فجر است.

وی ادامه داد: حمایت‌های شهرداری از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر صرفا مالی نیست و گاهی مواقع بسترسازی مناسب برای بهتر برگزار شدن آن است.

حناچی با اشاره به بعد ملی بودن جشنواره گفت: ارتقای کیفیت زندگی مردم و پرکردن اوقات فراغت آنها باعث خواهد شد تا آلام و دردهای آنها کاهش یافته و زندگی بهتری داشته باشند.

شهردار تهران ادامه داد: پردیس سینمایی ملت اثری است برای عرضه هنر و از سوی دیگر معماری فاخری دارد و بعد از پردیس سینمایی آزادی این دومین پردیسی است که در آن به معماری هم توجه شده است.

وی بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده مشکلات زیربنایی اینجا مثل پارکینگ و دسترسی تا حدود زیادی حل شده است و این سالن‌ها در همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهره برداری شدند.

حناچی همچنین به رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و خطاب به حجت الاسلام امرودی (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) گفت که برای گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و زنده نگه داشتن یاد ایشان کار ویژه‌ای انجام و اثری فاخر ساخته شود تا یادمان نرود که اگر حاج قاسم و همراهانش نبودند معلوم نبود امروز داعش کجا بود.

شهردار تهران همچنین از تشییع پیکر سردار سلیمانی به عنوان اتفاقی بزرگ پس از تشییع پیکر بنیانگذار کبیر انقلاب نام برد.

حناچی تصریح کرد: حاج قاسم مسیری انتخاب کرده بود که مرضی رضای حق و همه مردم ایران بود. به گفته شهردار تهران، حاج قاسم سلیمانی مصداق آیه شریفه «اشدا علی الکفار رحما بینهم» بود و همه ما یادمان است که حاج قاسم در اربیل عراق چه کرد.

وی افزود: یادمان هست که ایشان با رشادت در اربیل چه بر سر داعش آورد آن هم در زمانی که هیچ‌کس حتی آمریکایی ها به اقلیم اربیل کمک نکردند.  

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در غم حاج قاسم شیعه و سنی و ارامنه و سایر ادیان هم دردمند شدند و این چیزی نبود جز نتیجه مشی زندگی حاج قاسم و باید از این همدلی ملی استفاده کرد.

حناچی گفت: در سال ۸۲ در زلزله بم همان زلزله‌ای که بیش از ۲۰ هزار کشته به جا گذاشت و رشادت‌های شهیدان کاظمی و سلیمانی در آن واقعه را از یاد نمی بریم.

وی ادامه داد: خاطرم هست در روز دوشنبه بعد از زلزله ریاست جمهوری وقت آمده بود در فرودگاه بم و همه گزارش می‌دادند که یکی از گزارش‌ها مربوط به شهید کاظمی و حاج قاسم بود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: این عزیزان گفتند حدود ۱۲ ساعت بیش از ۱۵۰ پرواز نشسته ‌و برخواسته و با این اقدام در آن حادثه هشت هزار مجروح زلزله به صورت عاجل حمل و نقل شدند که اتفاقی نادر در کل دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، هفت سالن جدید سینما و نمایش مجموعه پردیس سینمایی ملت امروز(دوشنبه) با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، پیروز حناچی شهردار، حجت الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

پردیس سینما گالری ملت سال ۱۳۸۷ با چهار سالن هر یک به ظرفیت ۲۶۵ صندلی، یک سالن کوچک VIP با ظرفیت ۳۰ صندلی و در مجموع با ظرفیت یکهزار و ۹۰صندلی افتتاح شد که با توجه به سازه منحصر به فرد، طراحی خاص و نبود مراکز تجاری در این بنا و مجاورت با بوستان ملت یکی از مهمترین مراکز فرهنگی _ سینمایی کشور محسوب می‌شود.

اکنون این مجموعه با اضافه شدن ۶ سالن نمایش جدید و یک سالن همایش چند منظوره و فود کورت و کافی‌شاپ و پارکینگ با ظرفیت ۷۰۰ واحد و بازسازی سالن‌های موجود ظرفیت خود را به یکهزار و ۹۰۰صندلی با تعداد متنوع از ۵۰ تا ۳۱۰ صندلی افزایش داده است.