گردشگری و توریسم

حزب باید بجای آگهی،‌ آگاهی دهنده باشد

حجت الاسلام و المسلمین «سیدرضا تقوی» عصر شنبه در آیین یادبود نخستین سالگرد درگذشت «محمدنبی حبیبی» دبیر کل پیشین‌حزب موتلفه ایران اسلامی، اظهار داشت: این مجلس به احترام دبیرکل فقید حزب موتلفه برگزار شده، وی دبیرکل حزبی بود که تاریخی فراتر از تاریخ انقلاب دارد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حبیبی تمام زندگیش را صرف خدمت خالصانه کرد و راهش راه انقلابی و اسلام بود،‌ افزود: نظام اسلامی باید به درستی جایگاه حزب موتلفه اسلامی، شهدای این حزب و نقش بزرگانش در مبارزات قبل از انقلاب، تثبیت و ادامه راه انقلاب را بداند.
دبیر جامعه روحانیت مبارز گفت: حزب موتلفه اسلامی از سال ۴۲ همزمان با مبارزات امام راحل شکل گرفت و این جریان تا امروز ادامه داشته و درحال خدمت است. موتلفه موج های سهمگین را از سر گذرانده و مقاوم و پابرجا ادامه حیات می دهد.
دبیر جامعه روحانیت مبارز با طرح این پرسش که احزاب و تشکل ها را چگونه باید ارزیابی کرد،‌افزود: ارزش و تفاوت یک حزب به محتوای آن حزب بر می‌گردد و اهدافی که یک حزب تعریف کرده تفاوت ها و شاخص های آن را مشخص می کند.
وی ادامه داد: امام راحل فرمودند «ارزش یک حزب به ایده و آرمان آن حزب است، اینطور نیست که هر حزب بد یا خوب باشد، میزان ایده حزب است و اگر ایده چیز دیگری باشد این حزب حزب شیطان است، هر اسمی هم داشته باشد، بنابراین کوشش کنیم حزبمان را حزب الله کنیم».
وی با بیان اینکه حزب باید مردم باور باشد، اظهار داشت: حزب نباید تنها در زمان انتخابات وارد عرصه شود و وقتی به هدف موقتی خود رسید کار را رها کرده و مردم را فراموش کند.
به گفته تقوی،‌ حزب رابطه بین مردم و حاکمیت را تنظیم می کند و رابطه نظام سیاسی و جامعه سیاسی را  احزاب باید برقرار کنند و در واقع حزب نمادی از توسعه سیاسی و مکتب تربیتی است.
آیین نخستین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی شامگاه امروز در موسسه شهدای موتلفه برگزار شد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، غلامعلی حداد عادل، پیروز حناچی شهردار تهران، سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله، سیدمصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عبدالحسین روح‌الامینی رییس خانه احزاب ایران از جمله شرکت کنندگان دراین مراسم بودند.