گردشگری و توریسم

کهنه‌ سربازان آمریکایی خواستار عذرخواهی ترامپ شدند

به گزارش شنبه شب سی.ان.ان، این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کهنه‌ سربازان جنگ‌ های خارجی از رییس جمهوری می‌خواهد که به دلیل اظهارات نادرستش از زنان و مردانی که (در ارتش) خدمت کرده‌اند، عذرخواهی کند.
ترامپ هفته گذشته درباره آسیب مغزی نظامیان آمریکایی به خبرنگاران گفت: من شنیده‌ام که آن‌ ها سردرد و چیزهای دیگری داشته‌اند و من آن‌ ها را نسبت به سایر جراحاتی که دیده‌ام، صدمات جدی نمی‌دانم.
کهنه‌ سربازان جنگ‌ های خارجی که خود را بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سازمان مربوط به کهنه‌ سربازان معرفی می‌کند، در بیانیه خود اعلام کردند: آسیب مغزی یک آسیب جدی است و نباید آن را ساده انگاشت.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در ادامه اعترافات قطره‌چکانی خود در مورد تلفات ناشی از حملات موشکی ایران به عین الاسد اعلام کرد: تاکنون ۳۴ نیروی آمریکایی در حمله به پایگاه عین الاسد عراق دچار آسیب مغزی شده‌اند.
“جاناتان هافمن” سخنگوی پنتاگون گفت: هشت سربازی که قبلا به آلمان برای درمان اعزام شده بودند هم اکنون به آمریکا منتقل شده‌اند و ۹ سرباز دیگر به آلمان منتقل شده‌اند و همچنان در آن جا تحت درمان قرار دارند.
سخنگوی پنتاگون در ادامه افزود: یک نفر به کویت منتقل شد و در آنجا از خدمات درمانی بهره‌مند و به عراق بازگردانده شد. ۱۶ سرباز دیگر به علت آسیب‌ های مغزی در عراق نگه داشته و همان جا درمان شده و به وزارت دفاع بازگردانده شدند.
پیش از این فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تائید کرده بود که ۱۱ نظامی این کشور در حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین الاسد عراق دچار مشکل شده‌اند که تعدادی از آن‌ ها به کویت و تعدادی دیگر به آلمان منتقل شده‌اند.
سنتکام گفته بود که مشکل سربازان آسیب دیده، ضربه مغزی بوده است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند.
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در واکنش به این جنایت، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ ها فروند موشک بالستیک به پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.