گردشگری و توریسم

علاقه‌مندان زنجانی با دلی سیر اسکی کردند

رضا اژدری، شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعه /چهارم بهمن ماه/ که شرایط آب و هوایی در این پیست خوب و مناسب بود قریب ۵۰۰ نفر در این محل،  اسکی کردند.

وی با بیان اینکه هر هفته قریب یک هزار نفر در این پیست مشغول به فعالیت در این رشته زمستانی جذاب و مهیج هستند، اظهار داشت: روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه، افراد عادی به همراه اسکی بازان در حال آموزش، در پیست پاپایی زنجان، اسکی می کنند اما روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه، این محل اختصاص به کلاسهای آموزشی دارد.  

وی، تعداد افراد مبتدی شرکت‌کننده در کلاس‌های آموزشی را قریب ۱۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: در زمان حاضر ارتفاع برف در پیست پاپایی زنجان حدود ۳۰ سانتیمتر است.

اژدری تصریح کرد: پیست پاپایی زنجان از ۱۳ دی ماه امسال فعال شده است و با توجه به کنترل‌هایی که صورت می‌گیرد تا به امروز هیچ آسیبی به اسکی بازان وارد نیامده است که این مهم، نقطه قوتی برای این رشته ورزشی زمستانی محسوب می‌شود.  

رییس هیات اسکی استان زنجان گفت: جمعه گذشته / ۲۷ دی ماه امسال/ وزش باد شدید و وقوع کولاک برف، باعث تعطیلی پیست اسکی پایایی زنجان شد و اسکی بازان نتوانستند به ورزش زمستانی مورد علاقه خود بپردازند.

اژدری با بیان اینکه امسال برف خوبی در پیست پاپایی زنجان به زمین نشسته و موجب رونق بخشی به ورزش اسکی این استان شده است، افزود: به طور معمول، اسکی بازی در این پیست از دی ماه انجام می‌شود اما بارش برف در آخرین روزهای آبان ماه امسال باعث شد تا این مکان پوشیده از برف شود.

استان زنجان از وجود ۲۵ مربی فعال اسکی برخوردار است که پنج نفر آنان دارای کارت مربیگری درجه ۲ و مابقی نیز درجه سه هستند و قریب ۲ هزار و ۳۲۰ نفر نیز در این رشته فعال هستند که ۴۳ درصد آنان زن بوده و مابقی را نیز مردان تشکیل می‌دهد اما تعداد ورزشکاران اسکی در این استان به صورت غیررسمی بیشتر از این میزان است.

پیست پاپایی زنجان در قسمت جنوب غربی و ۲۵ کیلومتری شهر زنجان واقع شده و به دلیل کوهستانی و برف‌گیر بودن منطقه، گردنه پاپایی بطور معمول با بارش برف و وقوع کولاک مواجه می‌شود که به همین علت اغلب اوقات تردد وسایط نقلیه با زنجیرچرخ انجام می‌گیرد.

قدمت ورزش اسکی در زنجان به بیش از ۶۰ سال می‌رسد و هیات این رشته ورزشی مفرح و شادی بخش زنجان تقریبا از سال ۴۶ شکل گرفته و طی این مدت نیز توانسته علاقه مندان زیادی را به سوی خود جذب کند.