گردشگری و توریسم

چهار اقامتگاه بوم گردی در استان قزوین آماده بهره برداری شد

علیرضا خزائلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میان سه اقامتگاه در روستاهای گازرخان، وربن و باغدشت واقع در بخش الموت شرقی شهرستان قزوین و یک اقامتگاه نیز در روستای کهک بخش اسفرورین در شهرستان تاکستان تکمیل و آماده سازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با بیان اینکه این اماکن اقامتی و تاسیسات حوزه گردشگری در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسند، اظهار داشت: سرمایه گذاری انجام شده برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی یاد شده در مجموع ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

وی اظهار داشت: یکی از اولویت های استان قزوین توسعه گردشگری است و با توجه به ظرفیت های بالای استان در زمینه گردشگری روستایی و طبیعت گردی، گسترش اقامتگاه های بوم گردی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده ایم.

خزائلی افزود: تلاش داریم تا ضمن معرفی توانمندی های استان قزوین در زمینه گردشگری با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی، به تقویت زیرساخت ها و تاسیسات این حوزه نیز بپردازیم.

این مسوول گفت: در زمینه صدور مجوزهای لازم به سرمایه گذاران ایجاد هتل و اقامتگاه های بوم گردی در مناطق نمونه گردشگری و نقاط گردشگرپذیر مانع و محدودیتی نداریم.

۹ اقامتگاه بوم گردی هم اکنون در استان قزوین به گردشگران خدمات ارایه می دهند.