گردشگری و توریسم

ادارات بویراحمد و دنا با ۲ساعت تاخیر آغاز به کار می کنند

وحید محمدی تبار جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی، برودت هوا و یخ زدگی معابر طبق مصوبه کمیته اضطرار مدیریت بحران استان و موافقت استاندار به منظور رعایت حال مردم فردا پنجم بهمن ماه ادارات ۲ شهرستان و در مناطق سردسیری عشایری استان با تاخیر آغاز به کار می کنند.

وی افزود: این بخشنامه شامل تمامی ادارات ، بانکهای دولتی و خصوصی ، شرکت های بیمه ، سازمانها ، نهاد ها و دانشگاه ها در شهرستان های بویراحمد و دنا خواهد بود و تمامی آن ها  با ۲ ساعت تاخیر آغاز بکار خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان های بویراحمد ، دنا و مدارس عشایری استان در مناطق سردسیری به دلیل سرما، یخبندان، برودت هوا و یخ زدگی معابر فردا شنبه با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بررسی آخرین مدل های پیش‌یابی هواشناسی، نشان می‌دهد سامانه بارشی جدیدی از روز شنبه وارد استان خواهد شد.

ولی بهره‌مند عنوان کرد: با آغاز فعالیت این سامانه بارشی به تدریج بعد از ظهر روز شنبه تا پایان شنبه در مناطق گرمسیری شاهد بارش باران در ارتفاعات و مناطق مستعد و کوهستانی بارش برف، کاهش دما، وزش باد شدید و کولاک برف خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به پوشش برف سطحی، مه آلودگی، یخ بندان در تمامی مناطق استان به ویژه مناطق سردسیری کاهش دما مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با ورود موج دوم بارشی در روز شنبه پنجم بهمن ماه کاهش دما بین ۷ تا ۹ درجه در مناطق مختلف استان قابل پیش بینی است.

بهره مند بیان کرد: نوع مخاطره این سامانه لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد جاده ای، تشکیل مه و کاهش دید افقی و آبگرفتگی معابر عمومی است.

تا اواسط هفته آینده با توجه به افت شدید دما اقدامات لازم برای حفظ تولیدات و محصولات کشاورزی از قبیل کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها در نظر گرفته شود.