گردشگری و توریسم

یادواره ۵۰۴ شهید منطقه چهارمردان قم برگزار شد

در این آیین، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با انتقاد از برخی اقدامات توهین آمیز اخیر گفت: این ها چه کسانی هستند که در عزای حاج قاسم سلیمانی به عکس او اهانت می کنند؟ در موضوع حادثه هواپیما وجود خطای انسانی یک مساله ای است، ولی اینکه یک عده ای طرفدار ترامپ بشوند، و شروع کنند به شمع روشن کردن و به شخصیت های ما مثل حاج قاسم اهانت کنند، نیز مساله دیگری می باشد.

سردار غلامرضا جلالی ادامه داد: این ها وابسته به کجا هستند از کجا حقوق می گیرند چه کسی آنها را اداره می کند با چه تفکری این کار را در کشور می کنند؟

سردار جلالی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری اجازه نمی دهد در زمان جنگ بر علیه اصلی ترین نمادهای او چنین اقدام هایی صورت گیرد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه باید همه مولفه های اقتدار ملی اعم از سیاسی، اجتماعی و علمی را مانند حوزه نظامی بازنگری و تقویت کنیم، گفت: اجازه ندهیم که خون حاج قاسم که یک وحدت ملی، روحیه انقلابی و انسجام ملی برای کشور ایجاد کرده و ۲۵ میلیون آمدند تشییع جنازه و تایید کردند راه حاج قاسم و این تفکر را، با یک حادثه ای باطل شود.

در این آیین همچنین پس از تلاوت آیه هایی چند از کلام‌ الله مجید یکی از واعظان طی سخنانی با اشاره به مقام والا و بلند شهید و شهادت اظهار داشت: بر اساس خطبه ۱۲۳ نهج البلاغه درماندگان از شهادت حسرت و غبطه می خورند که به این جایگاه نائل شوند.

وی همچنین تاسی به سیره شهیدان را از امور بسیار لازم برای جامعه دانست و بیان داشت: سیره عملی، اخلاقی و عبادی و اعتقادی شهیدانی مانند قاسم سلیمانی خیلی مهم‌ است و نباید فراموش شود.

سخنران همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب و دغدغه های رهبر معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هر کس در این ایام ایجاد شقاق و شکاف کند، جزو منافقان است، گفت: اکنون نیاز به یکدلی داریم و باید متحد باشیم، حضور پیدا نکردن در انتخابات موجب سود و منفعت دشمن می شود.

وی ادامه داد: باید در انتخابات خیلی محکم حضور پیدا کرد، ما آدم های با صلاحیت داریم، با تحقیق و بررسی و همچنین بصیرت کامل آنها را انتخاب کنید.

در این آیین که با ذکر مصیبت مداح اهل بیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) همراه بود، کلیپی از حاج قاسم سلیمانی و یار و همرزم باوفای او شهید ابومهدی المهندس پخش شد که حاضران را به شدت تحت تاثیر قرار داد./